Anasayfa

Sitene Ekle

Foto Galeri

Video Galeri

Ziyaretçi Defteri

İletişim

Hakkımızda

Üyelik

KURDÎ

TEFEKKUR

24 Mayıs 2012

DÜŞÜNCE UFKU MAKALELER İMAN HAKİKATLERİ
 
.: Yazarlar :.

Kürtçülük ve Yurtseverlik Suçlamaları

- 19/01/2012 - 09:12

Son yıllarda Ufkumuz Com ve Ufkumuz Net sitelerinde Kürt sorunu, Kürt kültürü, Kürt tarihi, Kürt dili, Kürt edebiyatı ve Kürt halkının meşru hak ve taleplerinin dile getirilmesi birilerini rahatsız etmiş olacak ki basın yayın yolu ile sağda ve solda Ufkumuz camiasının kürtçülüğe kaydığı, kürtçülük propagandası yaptığı ve PKK/BDP ile aynı dili konuştuğu gibi garip, garip olduğu kadar zavallıca suçlamaları okuyoruz ve işitiyoruz.

Bu suçlamaları yapanların Kürt olması, bölge insanı olmaları, çeşitli platformlarda Kürt halkının haklarını savunuyormuş pozisyonunda  kendilerini pazarlamaları daha da acı verici...

Bu suçlamaları yapanlar ya koyu bir dernekçilik, cemaatçılık ve fırkacılık taasubuyla bunu yapmaktadırlar ya da ayaklarının altındaki istismar ettikleri halının kaymakta olduğunu gördüklerinden hasetlerinden ve çekememezliklerinden bu türlü seviyesiz suçlamalarda bulunmaktadırlar.

Bu seviyesizlik, bu iftira ve suçlamalar bazen öyle bir hal alıyor ki Kürtlere yönelik insanlık dışı uygulamaları, Kürtlerin maruz kaldığı katliamları, çoluk çocuğun öldürülmesini, haksız tutuklama ve gözaltılara gösterilen tepkilere de hemen PKK/BDP’nin dili ile konuşuyorsunuz suçlamalarında bulunulmaktadırlar.

Allah aşkına yanlışa yanlış demek, hak ihlallerine hak ihlali demek, her türlü kültürel, siyasal soykırıma karşı çıkmak, Kürdistan’ın her tarafında yerden kemiklerin fışkırdığını devletin bunları aydınlatması gerektiğini, bunu takipçisi olacağımızı dile getirmek midir? PKK/BDP ile aynı paralelde görülmek

Yüzyıllık inkar ve asimilasyona Şeyh Ubeydullahê Nehri,  Seyyid Abdulkadir , Şêyh Abdulselam,  Şeyh Mahmut Berzenci, Seîdê Kurdî, Şêyh Sait, Kadı Muhammed, Molla Mustafa Berzani, Şêyh Ahmet Berzani,  Şêx Osman gibi imani ve İslami sorumluluğumuzu yerine getirip Müslüman Kürt büyüklerinin, Şeyh ve mollalarımızın misyonununu yüklenmek, miraslarını mirasımız bilmek midir PKK/BDP’nin dili ile konuşmak

Uzun yıllardır Kürt halkının üzerine bir kabus gibi çökenlerin, onları yavaş yavaş imha ve yokoluşa doğru götürenlerin, Kürt halkını modası geçmiş ideoloji ve izimlere kurban etmek isteyenlerin, kendileri kurtarılmaya muhtaç iken başkalarını kurtarmaya yeltenmesi, evine giren hırsıza karşı koyacak gücü ve cesareti olmayanların, dünyada hırsızlığı yok etme iddiasında bulunmaları. Üstelik eve giren hırsız, hane halkına her türlü insanlık dışı uygulamayı yapan ve bütün ahlaki değerlerini de yok etmeye çalışan çok amaçlı biri iken, bu hırsıza kardeş demek ve bu kardeşle birlikte dünyanın başka yerlerinde var olan hırsızlıklara karşı mücadele edileceğine inanmak iddasında olanların kürt halkına ihanet ettiklerini ve onları sonu belirsiz maceralara sürüklediğini iddia edip bunun mücadelesini vermek midir? PKK/BDP yandaşlığı.

Sağda ve solda derin devlet ile ortak iş yapanların, kirli çıkar ve birlikteliğe girenlerin, mevcut iktidara karşıymış gibi görünüp, perde gerisinde ortak iş tutanları deşifre etmek midir? PKK/BDP ile aynı dili konuşmak.

Zalim kim olursa olsun dinine, ideolojisine, mezhebine ve meşrebine bakılmaksızın karşı olmak gerektiğini, mazlum da kim olursa olsun dinine , ideolojisine, mezhebine ve meşrebine bakılmaksızın savunmak, hakkına hukukuna sahip çıkmak, ondan yana tavır koymak ve mağduriyetini giderme yollarına başvurmak mıdır?  PKK/BDP çizgisine kaymak.

Dün mağdur olanların bugün mağrur, mazlum olanların bugün zalime ve zulme meyil ettiğini, hakkı hukuku insanları susturma cezalandırma aracı haline getirdiklerini, bunlara karşı hukuka sahip çıkmak, haksızlıklara karşı tavır geliştirmek midir? PKK/BDP yandaşı olmak.

Dün orduya karşı olanların bugün orducu, kemalizme kan kusanların kemalizm ile uzlaşma yollarına baş vurduğunu, tüyü bitmemiş yetimin hakkı hukuku diyenlerin, yetimin üç kuruşuna göz diktiğini bütün İslami değerlerin içini boşaltıklarını, anlamsızlaştırdığını, devletleşip, devletin karanlık geçmişiyle bütünleştiklerini, faşizmi, katliamcılığı, karanlık kişilikleri sahiplenip yüceltiklerini kokuşmuş kemalist düzenin borazanlığına soyundukları, askerci, militarist olmaya doğru kaydıklarını dile getirmek, yoksuldan mazlumdan yana olmak, bunlara muhalif olmak mıdır? PKK/BDP yandaşlığı.

Ümmetçiliğin, İslam kardeşliğinin Kürt halkına karşı bir sömürü aracı haline getirildiğini, her hak arayışına karşı kendisine kalkan rolünün verildiğini, elimize kitabı tutuşturanların topraklarımıza göz diktiklerini, İslam kardeşliği ve ümmetçilik adına bir halkı başka bir halka köle yapmanın İslami ve insani olmadığını İslam’ın kendisine zarar verdiğini dile getirmek midir?  PKK/BDP çizgisine kaymak.

Bizi eleştirenler eğer ülkemizi sevmeyi ona sevgi ve muhabbet beslemeyi, gönül vermeyi, ülkemizi güzelleştirip onun uğruna çalışmayı ve insanın yaşayabileceği bir toprak parçasına dönüştürmeyi  kastediyorlarsa evet biz göğsümüzü gere gere biz yurtseveriz diyoruz. Çünkü bu insanın yaratılışında var olan İslami ve insani bir duygudur.

Bizi Kürtçülükle ve yurtseverlikle suçlayanlar, eğer Müslüman bir kürdün kendi ülkesini gasp edenleri, yeraltı ve yerüstü zenginliklerini talan edenlere karşı kendi halkının onurunu korumak, kalplerine bağımsızlık ve özgürlük ruhu aşılayıp onurlu bir toplum oluşturmak için var gücüyle çalışmamızı kastediyorlarsa evet biz yurtseveriz.

Kürt halkı arasındaki bağı güçlendirmemizi ve onları toplumun çıkarı doğrultusunda hareket etmeye yöneltmemizi, kardeş kavgasına karşı net duruşumuzu ve Kürt halkının çıkarı için bir araya gelmemizi yurtseverlikle suçluyorlarsa evet biz yurtseveriz.

Eğer birileri bizim kendi dilimize, kültürümüze, tarihimize geleneklerimize, müspet değerlerimize sahip çıkmamızı, İslam dışı olanları ıslah etmemizi İslamileştirmemizi milliyetçilik olarak adlandırıyorlarsa evet biz milliyetçiyiz.

Halkın kaderinin İslam dışı güçlere teslim edilemeyeceğini, halka kurtarıcı olarak sunulanların halkı maddi ve manevi bir uçurama sürüklediklerini mazlum ve mağdur halkı bu İslam dışı güçlerin elinden kurtarılması gerektiğini savunmamız eğer milliyetçilik ise evet biz milliyetçiyiz.

İslam’ı, Qur’an-ı varoluşunun yegane  kaynağı olarak bilen, kendi tarihini İslam’ın bu topraklara hakim olduğu dönem ile başlatan, izzetini ve şerefini İslam’a borçlu olduğunun bilincinde olan bir camiaya böyle mesnetsiz suçlamalarda bulunmak en büyük haksızlıktır, insafsızlıktır.


1650

 

YORUMLAR

Sinan KARA 23-01-2012, 19:31:57
Müslümanların birlik ve beraberliği konusu ayrı, sizin kendi etnisitenizin karşı karşıya kaldığı zülme sessiz kalmamanız ayrı mıdır?
Birlik, beraberlik ve dayanışma adına, diğer etnisiteye mensup müslümanların, sizin etnisitenize yapılan zulme sessiz kalmaları, beraberlik adına, ayrı bir mesele midir?
Sizin kendi etnisitenize yapılan zulme sesiz kalmalarına içerlenmeniz ayrı bir konu mudur?
Sizin etnisitenize yapılan gayri insani ve gayri İslamî zulümleri, diğer etnisiteye mensup İslamî camianın sessiz kalmasını, komplekslik(aşağılık veya yükseklik) hissiyatı dışında, net bir tanımla görmeyi tanımlayabilir misiniz?
Aslında bu sorunun diğer bir yansıması da şöyledir; Hak dinimiz İslâm, Ümmet bilinci dahiliyesin de, böylesi bir zulüm karşısında, -hangi ırktan olursak olalım- nasıl bir tavır/tanım geliştirmemizi öngörür?
Biraz daha müşahhaslatırmak gerekirse meseleyi; Kürdistan Cumhuriyetin de, Kürdistan devleti, Türk kardeşlerimizden, teröre bulaşmamış, sadece ekmek parası için çalışan 34 sivil Türk kardeşimizi katletseydi, Kürt milletine mensup müslümanlar, bu zulme karşı, Türk kardeşlerini savunmak adına nasıl bir serzenişte bulunurlardı ? Veya bugüne gelelim; Kürt müslümanlar, Türk müslüman camiasından bu anlam da çok şey mi bekliyorlar? Bu beklenti, kardeşliğimize halel getirir mi? GETİRMEMELİ! GETİRMEMELİ! GETİRMEMELİ!
Solcunun Türkü-Kürdü olur. Ama Allah’a inanmışların, Mü’min güçlerin, Türkü-Kürdü olmaz, olamaz!
Siz-biz diye bir şey yok. Çünkü şemsiyemiz Ümmeti Muhammed. İslam, hem cihanşümuldür hem beynelmimeldir hem de Müslüman milletlerin kardeşliği üzerine inşa etmiştir binasını…
Bizim yol göstericimiz; Kur’an-ı Hakim ve Peygamber sünnetleridir.. Hiç kimsenin hatası bizim öğretmenimiz olamaz! Normlarımızı belirleyen insanlar değil, bizatihi İslam’ın kaynaklarıdır.
Fikri ağabey, sadece haklı olduğu için değil, hakkı haykırdığı için, yeter artık! bu yetim milletin zulmüne sessiz kalanlara(sessiz kalmayanlara söz yok) veryansın ederek, ASR suresinin emirlerini hatırlatmıştır sadece!
Allah’ın yapmamızı emrettiği hasletleri yapmamız; HATA değildir. Türk kardeşlerimizden sevgi beklemek, HATA mıdır? Onları sevdiğimiz kadar, onlardan sevgi/alaka beklediğimizi anlatmakta Fikri abinin makalesi! Bura da bizim birbirimize yorum yetiştirmemize salahiyet vermiyor bu makale! Bilakis, bu makale bizi deşmemeli, Onları düşünmeye davet etmeli!
 
AHMET YILDIRIM 23-01-2012, 14:07:43
SAYIN İBRAHİM SEDİYANİ BENCEDE ARTIK YAZMA BU KONUDA MÜMKÜNSE BU KONUDA HİÇ YAZMA SENİ KİM NEYLE İTHAM ETMİŞ BİLİMİYORUM AMA BİLDİĞİM BİR ŞEY VAR SEN İNSANLARA İSMİNİ VE SOYİSMİNİ YAZMAYAN AÇIK ADRESİNİ!! VERMEYEN İNSANLARA YORUMCULARA HAKARET ETTİN VE UZUN UZADIYA YAZDIĞIN YORUMUNDA BU KONUYLA İLGİLİ TEK CÜMLEDE YAZMADIN .NEYSE SAYIN İBRAHİM SEDİYANİ SENİN DEDİĞİN GİBİ BU KONUDA ARTIK YORUM YAZMA .VE METH ETTİĞİN METİYELER DİZDİĞİN ÇEVERELERDE HAYRINI GÖR BIRAKTA NASİHAT ETME İŞİNİ BİRİLERİ BİZE YAPIYORDUR SEN RAHAT OL NASİHAT EDİLECEK BİR DURUM OLSA YAPAN NASİAHAT EDENLER VARDIR SEN RAHAT OL SAYIN SEDİYANİ VE MÜMKÜNSE YAZMA.....SELAMETLE BENDE SENİN GEÇMİŞ BAYRAMINI KUTLUYORUM SAYIN SEDİYANİ.....NOT ADIMI SOYADIMI YAZDIM HAKARETLERİNE MARUZ KALMAMAK İÇİN ....
 
İbrahim Sediyani 23-01-2012, 01:37:00
Meramımı Anlatamamışım

Fikri Amedi kardeşimin yazısına yazdığım yorumda meramımı anlatamamışım. Gelen tepkilerden öyle anlaşılıyor.

Olabilir; bir insan meramını yorum yazarak anlatamayabilir, insanlar okudukları yorumda ne anlatılmak istendiğini de anlamayabilir. Bunlar normal diyelim. Anlarım.

Fakat benim anlayamadığım, insanların nasıl olur da bana Türk İslamcı diyebildikleri, nasıl olur da beni Ahmet Taşgetiren’e benzettikleri, hatta nasıl olur da beni Türk ırkından kabul edip bana “Sizinle birlikte yaşamama hakkına sahip olamaz mıyım?” diye sorabildikleri.

Hızlarını almasalar, nerdeyse beni “Beyaz Türk” ilan edecekler.

Her neyse, önemli değil...

Fikri Amedi kardeşimden helâllik diliyorum; yaptığım nasihat ve hatırlatmalar O’na yönelik olmadığı halde öyle anlaşıldığı için.

Fikri ağabeyin yazdığı yazının içeriğine ve yazıdaki hassasiyetlere yönelik hiçbir sözüm yoktu halbuki, ki bunu yazdığım yorumun daha başında söylemiştim. Yazıda benim itiraz edebileceğim – doğrusu – bir tane bile cümle yok.

Ancak ben bu minvaldeki yazıların yazılmasına taraftar değilim ve Fikri ağabeye de bu düşüncemi iletmek niyetiyle yorum yazdım. Bu minvaldeki yazılara hangi İslamî yayın organında rastlasam, aynı tepkiyi gösteririm.

Tekrar ediyorum: Müslümanlar arasında soğukluk ve kopukluğa sebebiyet verecek yazılar değil, Müslümanlar arasında kardeşliği pekiştirecek, sevgi ve muhabbeti arttıracak, kalpleri yakınlaştıracak yazılar kaleme almayı daha faydalı ve müsbet bir çaba olarak görüyorum.

Bende böyle bir kaygının oluşmasına sebebiyet veren ve beni bu hatırlatmaları – biraz da sertçe bir üslûbla – yapmaya iten, Fikri ağabeyin bu yazısı değil; son zamanlarda şâhîd olduğum kimi nahoşluklardır.

Fikri ağabeyin böyle bir yazı yazmasına karşı çıkmam, yazıda bahsini ettiği nahoş olayları olumladığım anlamına gelmez asla. Fikri ağabeyin bahsini ettiği camiâların kim olduğunu bilmiyorum ancak, eğer bilir ve kendileriyle hasbihalleşebilirsem, yaptıkları şeyin çok çirkin bir şey olduğunu da onlara söyler, kendilerini de kardeşçe bir üslûbla uyarırım. Sonuçta onlar da benim Müslüman kardeşlerim, sizler de.

Müslümanlar biribirleriyle tavsiyeleşmeli, habihalleşmeli, biribirlerine hakkı ve sabrı tavsiye etmelidir. Müslümanca bir iş de ancak Müslümanca bir ahlâkla yapılabilir tabiî.

Anladığım kadarıyla bölgede bazı Müslümanlar bazı Müslümanlar’a çok çirkin ithâm ve karalamalar yapmış. Bunu yapanlar da işi o kadar ileri bir boyuta götürüp çirkinleştirmiş ki, sonunda içimizdeki en yapıcı ve mülayim isimlerden biri olan Fikri ağabeyi bile çileden çıkartabilmiş. Olayın içyüzünü ve boyutlarını bilmiyorum ama Fikir ağabeyi bile çileden çıkartmışlarsa, demek ki çok aşırıya kaçmışlar.

Ben Müslümanlar’a, “kendi aralarında merhametli ve şefkatli” olmalarını tavsiye ediyorum. Ayrım yapmadan bütün Müslüman camiâlara.

İslamî camiâlar, kardeş İslamî camiâlara karşı daha dostça bir ilişki içine girmeli, onlara karşı düşmanca ve bozucu bir tutum sergilememelidir. İslamî camiâlar, hatta İslamî olmayan camiâlara karşı da böyle bir ahlâk takınmalıdır. Hal böyleyken, kendi inanç dünyasından olanlara karşı düşmanlık beslemek ve iftira atmak nasıl kabul edilebilir?

Aralarında hiçbir ayrım gözetmeksinizin bütün İslamî camiâ, kuruluş ve dernekleri kardeş bilirim; aralarında hiçbir ayrım yapmam. Hepsini de Müslümanlar için bir kazanım olarak görürüm. Bu söylediklerimin “yaradılanı sevdik Yaradan’dan ötürü” sözler olmadığını, bunun benim gerçek karakterim olduğunu ve gerçekten de böyle bir insan olduğumu, beni yakından tanıyan herkes bilir.

Özedönüş Platformu’nun Van depreminde Van halkına yaptığı yardımlar ve herşeylerini enkaz altında kaybetmiş o biçare insanlara gece gündüz, hiç uyumadan yaptıkları hizmetler karşısında nasıl gurur duydumsa ve göğsüm kabardıysa, aynı şekilde, MAZLUMDER’in son Roboski katliâmında ortaya koyduğu erdemli duruş ve ortaya koyduğu çabalar karşısında da, ÖZGÜRDER’in okullardaki ırkçı – faşist “Andımız” metninin kaldırılması için başlattığı erdemli girişim karşısında da, İHH’nın açlık ve kuraklıkla boğuşan Somali Mülteci Kampı’nda açtığı su kuyularını gördüğümde de, Sakarya Başörtüsü Platformu’nun 300 hafa boyunca hiç duraksamadan gösterdiği olumlu direniş ve eylemlilik karşısında da, TOKAD’ın çevre bilincini ve ekolojik duyarlılığı arttırmak için gerçekleştirdiği çevreci eylemler karşısında da aynı şekilde gurur duydum ve göğsüm kabardı.

Bu isimlerini saydığım kuruluşlar, (öyle birşey yok çok şükür ama örnek olarak söylüyorum şimdi) kendi aralarında biribirlerini yiyip parçalasalar dahi ben yine de onların sadece tabelalarını farklı görürüm. Benim için hepsi de aynı şeydir ve aynı kardeşlerimdir.

Ayrıca, Fikri Amedi kardeşim de, Ufkumuz, Fıtrat, Haksöz gibi yayın organları da, Özedönüş Platformu, MAZLUMDER, ÖZGÜRDER, İHH, Sakarya Dayanışma Platformu, TOKAD gibi dernekler de benim bu düşüncemden farklı bir düşünceye sahip değildirler. Hepsini de tanıyorum ve şimdiye kadar bundan farklı bir düşünceyi taşıdıklarına şâhîd olmadım. Allâh hepsinden razı olsun.

Bence çok güzel derneklerimiz, platformlarımız, yayın organlarımız, dergi ve sitelerimiz var. Hepsini de sahiplenmeliyiz. Biribirimize karşı hased duyguları beslemek ve laf atmak, iftira (ne kadar çirkin şey!) atmak yerine, biribirimize yardımcı olmalı, sürekli olarak karşılıklı istişare etmeli, biribirimizin eksikliklerini tamamlamalıyız. Bunu İslamî camiâların hepsine söylüyorum, fakat özellikle de Özedönüş Platformu’ndaki gayretli Müslümanlar’dan helâllik alması gereken kardeşlerimize söylüyorum.

Farklı çizgideki İslamî camiâlarla münasebet ve dostluğunu kesmiş bir İslamî camiâ, “başsız kalmış beden” gibidir. Bütün İslamî camiâlara fâkir bir kardeşleri olarak tavsiyem, hepsi de dernek ve vakıflarının duvarlarına şu yazıyı assınlar: “DİĞER İSLAMÎ CAMİÂLAR BENİM RAKİPLERİM DEĞİL, ÖĞRETMENLERİM VE YOL GÖSTERİCİLERİMDİRLER.”

Müslümanlar arasında sevgi ve kardeşlik bağlarını kuvvetlendiren bütün çağrı ve söylemlere kulak kabartalım. Müslümanlar arasında fitne ve fesâd çıkartan, işleri güçleri Müslümanlar’a küfür ve hakaret etmek olanlarla ilişkilerimizi yeniden gözden geçirelim ve onların tuzaklarına karşı dikkatli olalım.

Yaptığım uyarı ve nasihatler, bu minvaldeydi. Yazdığım yorumdaki “dostluk” kısmında çizdiğim resim bu camiânın resmi değildi. Eleştirilerimin hedefi Fikri ağabey veya bu camiâ değildi. Ben Fikri ağabeyin yazısının içeriğine değil, böyle yazıların bizatihi yazılmış olmasına itiraz etmiştim. FİKRİ AĞABEY HAKSIZ OLDUĞU İÇİN DEĞİL, HAKLI OLDUĞU İÇİN BU YAZIYI YAZMAKLA HATA ETMİŞTİR.

Halbuki, yorumumda kullandığım “haklı taraf da olsam haksız taraf da, her ikisinde de kaybeden ben olurum” ifadesindeki mesajı bu camiâdaki ferasetli insanların alabilmesi gerekiyordu.

Bu konuda bir daha tartışmaya girmek istemiyorum. Meramımın bu seferlik anlaşılmış olmasını umud ediyorum.

Beni Türk ırkından sayıp bana Türk İslamcı diyenlere ise hiçbir şey söylemiyorum. Onların sadece geçmiş bayramlarını tebrik ediyor, kendilerine mutlu, huzurlu ve sağlıklı bir yeni yıl diliyorum.
 
ENSAR BRİNDAR 22-01-2012, 22:18:13
Çok saygı duyduğum İbrahim sediyani nin yorumuna gerçekten çok üzüldüm!İbrahim Sediyaniyi 15 yıldır tanıyorum yazılarını takip ediyorum.İbrahim sediyani RUMUZl la İSMİNİ yazanları ödlek ve küstahlıkla suçlaması ve hakaret etmesini zatına yakıştıramadım.yani burada yorum yapan gerçek ismiyle yapmaları lazım? olmasa şayet iki yüzlü ödlek, küstah mı oluyorlar?Doğrusu eski İbrahim'den de eser göremiyorum evrim mi geçirilmiş eğer O İbrahim ise?şayet dönersem (bilmem ne kadar sürer)15 yıl önceki yazılarını hatırlatırım.o zamanki duruşunuz ve bugünkü arasında dağlar kadar fark var bunu nasıl izah eder eski söylemlerden bir eser yok zaten.
Uzun zaman oldu yani Yıllar önce (isim vermek istemiyorum) çeşitli gazete ve derilerde yazı yazıyordun seninle beraber olan dava arkadaşların vs gerçek isimleriyle yazmıyorlardı,yorumuna bakılırsa onları da aynı kefeye koymak lazım gelir.RUMUZLA yorum yapanlara hakaret,tarzındaki üslubunuz yakışıksız kardeşim!
 
adare 22-01-2012, 16:38:17
Allah razı olsun bu güzel yazıdan dolayı. 1990'lı yıllarda da aynı suçlamalara yine maruz kalmamış mıydık? Varsın arkamızdan çekiştirsinler!Yürüdüğümüz yolun ve metodun hak olduğuna inanıyoruz!
 
cannnisar 21-01-2012, 21:10:01
Tabiki değerli yazara katılıyoruz.Kanaatim o ki hakikaten kürt meselesinde artık müslümanların da rol almasının farziyeti oluştu.Dindar birey veya oluşumların bu sorun hakkındaki fikir ve goruşleri maalesef siyasi anlamda başklarının ekmeğine yağ oluyor.Durum buysa neden evet neden islami kürt siyasi bir yapılanma olmasın ki.ve neden islami çözüm önerileri somut b ir şekilde sunulmasın.boyle olduğu takdirde islami camianın goruşu anlaşılır, tavrı netleşir ve sonucu da kendisine fayda sağlar.Ez cümle dağınık değil örgütlü tavır elzem bu konuya...
 
ahmed 21-01-2012, 12:15:56
değerli hocam,duygularımıza tercüman olmuşsun,Allah seni sevdiklerinle beraber cennet-i ala da haşretsin...Hakikatın ortaya çıkmak gibi bir özelliği vardır..Hakikati er geç herkes anlayacaktır.Biz yolumuza devam edelim..halkımız için,hakkı yenen mustazaflar için,kıyıma uğramış mazlumlar için,Vallahi resulün yoluda budur....
 
Adnan Fırat 21-01-2012, 11:54:35
Bugün değilse ne zaman?..

Yazar ağabeyimi tebrik ediyorum.. İçtenlikle katılıyorum.. Bu "iftira" ve "karalama"dan, bu toprakların bütün özgür ruhlu muvahhidleri nasibini alacaklardır, almışlardır... Hakkın hatırı alîdir, feda edilmez... Özgürlük her zaman, kesintisiz ve her şekilde bedel talep eder... Bu bedeller ödenmeden hiçbir şeyin olacağı yok.. Korkar, sıkılır, yılışır ve geri adım atarsak Allah, bize hiçbir şey nasip etmez...
 
i.yıldırım 21-01-2012, 11:15:22
biz müslümanlar islam dinini tam anlamıyla özümseyemediğimiz , için bir konuda tartışmaya girdiğimizde habire karşılıklı ayetler getirir , hadisler söyleriz. bu şekilde birbirimizi eleştirmeye , yanlış yaptığımıza ikna etmeye çalışırız. bir konuda sadece bir ayet veya bir hadise dayanarak bir şeyler söylemek doğru olmayabilir. doğrusu o konu hakkında söylenen tüm ayet ve tüm hadisleri bir araya getirin göreceksizin ozaman gerçeğin nasıl ortaya çıktığını. islam alimleri bir konuda düşünce belirtirken bu metodu kullanıyorlar. bu bizlere örnek olmalıdır.bu şekilde islama uymuş kuran ve hadisi net anlamış olacağız.
aksi takdirde biri birimize karşı sürekli hadisler , ayetler getirerek karşılıklı düşüncelerimizin yanlış olduğuna inandırmaya çalışırsak buda yanlış olacak. çünkü bir konu hakkında bir hadisi tek başına incelediğimiz zaman bu hadis , başka bir hadis ile çelişe bilmektedir.
ümmet, mazlum, zalim kavramları üzerinde tartışmadan önce bu kavramların ayet ve hadislerin tamamında neyi ifade ettiğini bilmemiz gerekir.
bu makalenin eksik yanlarını SEDİYANİ ve PALA kardeşlerim tamamlamıştır. her evin içine farklı pencerelerden bakmış, birbirlerinin göremedikleri şeyleri söylemişler. kimi çok şey kimi az şey görmüş. yazıyı ve yorumları birleştirdiğimizde çok güzel olmuş.
 
hüseyin can 21-01-2012, 02:54:23
"İslam’ı, Qur’an-ı varoluşunun yegane kaynağı olarak bilen, kendi tarihini İslam’ın bu topraklara hakim olduğu dönem ile başlatan, izzetini ve şerefini İslam’a borçlu olduğunun bilincinde olan bir camiaya böyle mesnetsiz suçlamalarda bulunmak en büyük haksızlıktır, insafsızlıktır."demektesiniz sanırım yazınızın özü bu...Fikri AMEDİ.Herhengi bir cemaat adı zikretmeden de eleştirilerde ve yanlış algılamalardan bahsetmişsiniz.Herhangi bir gıybet,iftira sözkonusu olmamıştır böylece.... Gelelim kardeşlik meselesine ve Sediyani kardeşlerimizin yorumuna...Bana BDP ye katılan Altan TAN a karşı Ahmet Taşgetirenin tırnak içinde "eski islamcı" tarzı tavırlarına ki bizde taşgetirene "yeni ırkçı" diye içimizden geçiriyorduk... Sediyani'ye sormak isterim...Mesela ben bir kürd olarak müslüman türkleri kardeş gördüğüm halde...(Mecbur olduğumdan). kendileriyle aynı devlette veya dünya üzerindeki herhangi bir ortak devlette yaşaMAMA hakkı veya isteğinde bulunmam islami mi .yada islama aykırı mı?İkinci sorum; Zulme karşı çıkan kim olursa olsun (BDP/PKK) zalim(devlet) e karşı mazlum(kürd halkı)dan yana tavır sergilemek mi onurlu olandır,yoksa zalimden yana olup mazlumun mazlumiyetinin gizlenmesi ve artmasına direk,dolaylı destek olmak mı? Diyorsunuz ki "Türk’ün Müslüman olanını bile “düşman”, Kürd’ün müşrik olanını bile “kardeş” gören, bunu da “zûlme karşı çıkmak” paydasıyla izah etmeye çalışanlara Allâh’ın âyetini hatırlatırım"... yazıyı tekrar okudum acaba bu anlama gelecek YANLIŞ bir yargı var mı diye ancak yazının hiç bir yerinde bu anlama gelecek bir ifade ima da yoktur. Hem kürdleri başka halkların sömürdüğü doğru olduğu gibi bu durum,iran,tc,suriye ve ırak ta öyle değil mi! Her türkü düşman gören bir anlayışı emin olun en koyu pkkli bile savunmaz ve kolu bacağı kopan yavrunun ,annesinden de bunu duyamazsınız ben gittim ve duymadım... Zaten başka halklardan farkımız ırkçılık ve ulusçuluk yapmayışımız ki, bundan dolayı sömürülmüşüzdür.Ama elhamdulillah ırkçılıktan Allah a sığınırız.İslam dan ölçü aldığınızı söylerken acaba... İslam dininin zulum ve mazlum konusunda ki tavrınıda sizlerden gösterebildik mi? Size saygı duyarım ama inanın TC adına yapılan zulumler ve son uludere katliamı kimlerin zor zamanda kardeşlerinin acısına ortak olduğunu gösterdi sanırım...Söze ne hacet... Mazlumder den başka hangi islami hassasiyete sahip kişileri gördük... Hayata baksak aslında gerçekler orta da sanırım. Kabul etmek istemesekte ""mazlum halkımızın acısına karşılık başkaldırı da ,maddi manevi bedelleri ödeyenler ortadadır. Onlar bizi dışlama hastalığını terkederken islam kardeşliğini kullanarak zulumden gözyaşıdan başka bize bir hediyesi olmamış türklere mi dönelim. Yetme di mi halkımızın çektiği acılar... Hem insanlara ödlek demek te fazlaca kahramanca olmuş. İstendiği taktirde rahatlıkla IP den benim kim olduğum anlaşılır sanırım. Hem insanlar riya olmasın diyede müstehar isim kullanabilirler... hem bir türk kardeş olarak o insanların ailelerinde ne acılar yaşanmış olabileceğini hiç düşündünüz mü? Yine de şunu belirtmek isterim ki,islama gönül vermiş bir insanı veya bir kürdü,hiç kimse bu değerlerine düşman edemeyecektir müsterih olun...gençlerinin islami olmayan ancak" inandığı dava uğruna" dağlara çıktığı,on yıllarca savaştığı,insani olmayan hayat koşullarına uymaya çalıştığı,ve en sonunda öldürüldüğü bir coğrafyadan bahsediyoruz...Gerçek islamı özümseyeni siz düşünün...
Sizin mensubu olduğunuz ırkla bir arada yaşamak isteMEME talebimden dolayı inşallah bir mümin yüreği üzmemişimdir. Ancak üzülerek belirteyim ki hayat tecrübesidir bunu dedirtten... Birazda özeleştiriyi türklerin yapma zamanı gelmedi mi? Onbinlerce ermeniyi,on binlerce kürdü katleden,F16 BOMBALARIYLA gençlerin üzerine bomba yağdıran,dersimde çocukları bile zehirleyen devlet hangisi desem,Türkiye Cumhuriyeti denmeyecek mi? Biliyormusunuz son zamanlarda şu duayı yapıyorum."Allah ım sana hamdolsun mazlum bir ırktan yarattın beni,Allahım hamdolsun,kardeşlerimin kanı yok ellerimde" diye....Mazlumun hakkını kim savunursa onunla beraber zalime karşı duruşa varmısınız....Fikri Amedi ve M.pala ya ve sediyaniye teşekkür ederim güzel yazılarının devamını Yüce allahtan niyaz ederim... Selamlar
 
m.pala 21-01-2012, 00:27:38
selam ve saygıyla efendim.
aslında yazıyı ilk okuduğumda oldukça sevinmiştim. sevincimi yorum olarak yazma gereği duymamıştım. zaten sitenin yayınlarını hem taktir ediyordum ve takip ediyordum.fakat ibrahim sediyani kardeşimizin yorumunu okuyunca kibar ve nezaket sahibi olan sediyaninin sitemli olduğunu sezdim. ismini yazma cesareti göstermeyen yorumculara aldanma der gibi. sediyani kardeşimiz kendisine türk islamcı muvvahid bir zeminde meşruiyet kesbederek rahat tavırlar sergilemekte. oysaki herkes türkiye cumhuriyetinin şerrinden emin olmadığı da bir gerçektir.bu gerçek bir yana bütün sitelerde yazarları onaylayan ve eleştiri yapan rumuz sahibi yorumcuların varlığıda ayrı bir gerçektir. kendilerini islami tevhidi noter olarak görenlerin uzun yıllardan beridir kürt kardeşlerinin acılarına kayıtsız kalmalarını ve kürt kardeşlerinin acılarına ortak olup bir derman arayışına girenleride milliyetçi olarak tastiklemeleri artık bıkkınlık vermektedir. bizler kendi islami mücadelemizi verirken bu noterci güya tevhidi olanlara tastik ettirme zorunluluğumuz yoktur.kürdistanda misyonerleri aracılığıyla mızraklar ucuna islamın aziz şiarlarını geçirip iktidarların koruculuğuna hizmet etme gayretlerini görmezlikten de gelemeyiz.her kardeşlik vurgusuna medineli ensarların açılan kucaklarına kendisini bırakan mekkeli muhacirler gibi kendimizi bırakamayız.kaçıncı ihaneti yaşadığımızı görmeliyiz. fakat bu söylediklerimiz kendi ahlak zeminimizi terkedecek, düşünce dünyamızı ve inanç esaslarımızı terkedeceğimiz anlamına da gelmez.bir kardeşin söylediği güzel bir söz var bila teşbih it bizi ısırdığında biz iti ısırmak durumunda değiliz.bizler ırkçılık yapma ödevine sahip değiliz.nasılki tüm insanlık islamla felaha erecekse biz kürtlerinde dünya ve ahiret kurtuluşumuz islamla olacaktır.biz böyle düşünürüz. herkes bizim gibi düşünmek zorunda değildir.kürtlerden farklı kurtuluş reçeteleri olanlar olabilir ki olmuuştur olacaktır.biz kendi yürüyüşümüzden mesulüz.tekrar tekrar yazıyı yazan fikri amedi kardeşi tebrik ediyorum.yüreğine kalemine sağlık. inşaallah istifademize başka yazılarınıdabekleyeceğiz.
 
abdullah allahverdi 20-01-2012, 22:33:22
İbrahim Sediyani kardeşim..
Yorumunuza katılıyorum... İnşallah daha dikkatli davranılır...
 
İbrahim Sediyani 20-01-2012, 18:35:23
Selamun aleykum

Yazıdaki hassasiyetlere birşey demiyorum ancak, Müslümanlar arasında soğukluk ve kopukluğa sebebiyet verecek yazılar değil, Müslümanlar arasında kardeşliği pekiştirecek, sevgi ve muhabbeti arttıracak, kalpleri yakınlaştıracak yazılar kaleme almayı daha faydalı ve müsbet bir çaba olarak görüyorum.

Eğer bazı Müslüman kardeşlerim benim hakkımda aslı astarı olmayan ifadeler kullanıyor ve beni farklı şeylerle itham ediyorsa, yapmam gereken, o kardeşlerimle iletişime geçip sorunu / anlaşmazlığı Müslümanlar'a yakışır bir şekilde, kardeşçe bir metodla çözmektir. Fakat böyle kamuoyu önünde teşhir ederek değil (onlar bana yaptıkları haksızlığı bu yolla yapsalar dahi).

Bunun dışındaki bir metodla, haklı taraf da olsam haksız taraf da, her ikisinde de "kaybeden" ben olurum.

Müslüman kardeşlerimin bana yaptıkları haksız ithamlara değil, İslam düşmanlarının izzet ve onuruma karşı açıkça yaptıkları saldırılara odaklanmalıyım. Böyle yaparsam daha doğru bir davranış sergilemiş olurum. Hem böyle yaparsam, sadece Müslüman kardeşlerimden değil, diğer insanlar tarafından da daha fazla saygı görürüm.

Böyle yapmazsam, bunu kavrayamamışsam, o zaman ismini yazmaya bile cesaret edemeyen ödlek insanlar kalkıp da bana "Niye sitede şu şu gazeteler var da şu şu gazeteler yok?" diye küstahça bir üslupla benden hesap sorar, ben ise, ismini yazmaktan korkacak kadar ödlek olan bu tiplerin benden hesap sormasına cevap vermek zorunda hissedirim kendimi ve onlara karşı mazaretimizi bildirecek kadar kendimi onlara karşı ezik hissederim.

Yazının altındaki yorumlara bakıyordum da, ismini açıkça yazanlar zaten sitenin yazarları. Sitenin yazarı olmayan yorumculardan bir tanesi bile ismini yazacak cesareti gösterememiş.

Bu kadar ödlek ve korkak olan bu insanlardan mı alacağız "Kürdistan" ve "yurtseverlik" dersini? Kendi simini gözleyecek kadar ödlek olan bu tiplerin "yorum" diye bana yazacağı "kahramanlık cümleleri"nin kaç kuruş değeri vardır? Şu platformda bir tane insan yok mu, çıkıp bunlara şunu desin: "Bana bu kadar gaz vereceğine, kendin niye perde arkasından konuşuyorsun? Cesaretimi bu kadar takdir ediyorsun ve beni yere göğe sığdıramıyorsun da, sen niye ismini bile bizden saklayacak kadar ödleksin?"

* * *

Müslüman benim ırkımdan olmasa bile benim kardeşimdir; müşrik benim ırkımdan olsa bile kardeşim değildir. Bu terbiyeyi bana veren de Qûr’an’dır. Biz İslam’dan ölçüyü böyle öğrendik. İslam’ın haricinde bir ölçümüz de yoktur.

Ayrıca insanlar (ya da bir camiâ), kimlerle oturup kalktığına, kimlerle birlikte olduğuna iyi dikkat etmelidir. İnsan (veya camiâ), dostlarını seçerken dikkatli, uyanık ve en önemlisi de ferasetli olmalıdır. “Benim ismim kimlerin isimleriyle yanyana duruyor?” diye bakarak bir durum muhasebesi yapmalıdır.

Eski insanlar, “Bana dostunu söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim” demişlerdir; kısa, öz ve bilgece söylemişlerdir. Onun için dedim ki, insanlar (ya da bir camiâ), dostlarını seçerken dikkatli, uyanık ve en önemlisi de ferasetli olmalıdır.

Çünkü kişi (veya camiâ), kimlerle dost olursa, zaman içinde kendisi de onlara benzer. “Kişi, dostunun dîni üzeredir” diye boşuna söylenmemiştir.

Türk’ün Müslüman olanını bile “düşman”, Kürd’ün müşrik olanını bile “kardeş” gören, bunu da “zûlme karşı çıkmak” paydasıyla izah etmeye çalışanlara Allâh’ın âyetini hatırlatırım:

“Şirk, en büyük zûlümdür” (Luqman, 13)

 
Muhacir 20-01-2012, 15:58:53
Wala Fikri abi aşiretlerde arkamızda olunca sen korkma, takma yürü:)
Xemgin Welat serçava...
****
"Allah var gam yok... Hüzün olmaz.. Ölüm olsada sonu..."
 
HAWAR 20-01-2012, 15:38:49
NEDEN GAZETELER BÖLÜMÜNDE ÖZGÜR GÜNDEM VE AZADİYA WELAT YOK.EN IRKÇI OLAN AKİTİ BİLE EKLEMİŞSİNİZ.YAKIŞMIYOR SİZE
________________________
EDİTÖR:Gazetelerin birinci sayfasını servis eden site,türk medyasının gazetelerini sadece verdiği için ilgili bölümde bulunmamaktadır.
 
XEMGİN WELAT 20-01-2012, 15:36:00
şunu bilinki size bu tür suçlamalrı yapanlar türk-islam sentezi patentli düşüncelerdir.onlar şu anda da bir manevra yaparak bir manifesto yayınladılar.devletle bu kadar iç içe geçmiş bir,bu kadar işbirlikçilik yapan bir örgüt nasıl olurda kürt halkının özgürlüğüne sahip çıkacaklar.her zaman onurlu,mücadeleci ve müslüman gayrü müslim kürt halkını mürted ilan edip karşı durdular.siz üzülmeyin onların bu tür suçlamalar yapmalarına.xemgin nebin.bilinizki onlar kendi kürtlerini yaratmak istiyorlar.fakat nafile sizin gibilerin sayesinde inşallah amaçlatına ulaşamacaklar.biz aşiret olarak sizin arkanızdayız.BİR AYET VAR.MÜMİNLER ANCAK KARDEŞTİR.PEKİ KARDEŞİM BİZİM ÖNCEDEN HAZREDİ ADEMDEN OLAN BİR KARDEŞLİĞİMİZ YOKMU.BUNLAR İNSANLARI İNANÇLARINA VE İDEOLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİYRLAR.HALBUKİ MAZLUMUN DİNİ SORULMAZ.BUNLARI DERDİ BAŞKA. serkeftin.
 
ENSAR BRİNDAR 20-01-2012, 07:01:58
Kalemine zeval gelmesin dostum;
Gazzali nin bir sözü vardır''Haset edilmeyen itham edilmeyenleri küçük görürüm''(Faysalüttefrika)Ayrıca Hakiat ilk ortaya çıktığında yetimdir,yani henüz velisi yoktur.Hakkın yolunda haktan yana olmaya devam dostum.
Sanki bilinç altımıza bunu yerleştirmişler ''kürt olduğun zaman islamı dile getirmeyeceksin,Müslüman olduğun zaman da kürtlerden bahsetmeyeceksin''bu şekilde kürtleri islamdan uzaklaştırmaya çalışmışlar.
 
AHMET YILDIRIM 19-01-2012, 23:14:00
Sevgili abim önce telefonla arayıp seni tebrik etmiştim .ama olsun birde bu manifesto gibi değerli yazını bir daha okudum birilerinin yüzüne tokat gibi çarptğın bu yazından dolyı tebrik ediyorum fikri abim sence utanıp sıkılıp anlarlarmı bunu .bence onalr kör sağır ve aptalı oynuyorlar 3 maymunu oynuyorlar malesef kendileri devletin istihbarat güçlerinin dili ile konuşuyorlar kürtlerede hele hele inançlı kütlerede bakışları devletin istihbarat dili ile ve bakışı ile bakıyorlar bizle yinede acıyalım onlara ve allah cc ıslah etsin diyelim yazıklar olsun hepsine en radikalinede en dernekçisinide en yardım kuruluşu olanada en cemaatçisinede yazıklar olsun..
 
Layver 19-01-2012, 22:56:11
selamun aleykum. Sevgili Hocam, vurgularınız kesinlikle yerinde ama Ali Şeriati nin bir kitabından hatırlıyorum. Şöyle diyordu: Kişi yatmadan önce nefsini muhasebeye çeksin ve bunu yaparken nefsini okşayacak güzel yönleriyle değil eksikliklerini muhasebe etsin. Kısa olarak verdiğim bu örnekten yola çıkarsak; böyle suçlamalar elbette birileri tarafından kasıtlı olarak da dillendirilebilir ama bunun yanında gerçekten böyle bir izlenim bırakıyor muyuz diye kendimizi de sorgulamamız gerekmez mi? Hep karşı tarafta kasıt arayarak işin içinden çıkmaya çalışmak işin kolay tarafıdır.Daha fazla söylenecek şeyler var belki ama bunları da dikkate almanızı böylece farsa eğer ilkin kendimize bir çeki düzen vermemiz sanırım yerinde olacaktır. Samimiyetinize tüm kalbimle inanarak Allah a emanet diyor, selamun aleykum.
 
İrfan Burulday 19-01-2012, 20:25:50
Düşünce ufkumuzu böylesine dile getirmiş olmanız, yüreğimizde yatan Kürdistan gerçekliğine sımsıkı sarılmamıza önemli bir katkı sunmuştur. Eline sağlık üstadım. Bu gerçeklik karşısında bıkmadan, usanmadan yolumuza devam edeceğimizden kimsenin kuşkusu olmasın. Son zamanlarda bazı çeverlerce yapılan bu ithamların ne denli çirkin olduğundan hiç bir kuşkum yok. Yazdıklarımız üzerinden bir eleştiri yapılacaksa buyrun yapsınlar. Onların söyleyecekleri varsa şüphesiz biz Kürt okurların da söyleyecek şeyleri vardır. Bundan böyle hiçbir güç bizleri bu hakikattan alıkoyamaz. Ne din satıcıları ne de Kemalistler, bundan böyle Kürdistan'da istediklerini yapamayacaklar.

Gerek Kürdistan medreseleri gerek Kürt dindarlar gerekse de aydın ve etelektüellerin misyoner dil bozucu işgalcilere boyun eğmeyecekler. Allahın ayetlerin istedikleri gibi kullanarak Kürdistan gerçekliğini inkar etmeye çalışan zavatın bugün önü alınmış ve sevinçleri kursaklarında kalmıştır. Kürtlerin işgal edilmiş siyasal statülerini kazanmaya çalışmalarını, dini parçalamak, bölmek olarak gören bu tipleri adil olmaya davet ediyorum. Gözlerimiz çoktan açıldı ve bugün hiç kimsenin kaydı altında olmaksızın kendi geleceğimizi tartışmamızı çok görenlerin bu hakikat karşısında yapacakları tek şey var;o da Kürtlerin Kürdistan'ı arzuladıklarını kabullenmeleridir. Düşüncelerimize tercüman olup gerçekliğimizi dile getirdiğiniz için sizi tebrik ediyor saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Allah razı olsun.
 
idrisfida 19-01-2012, 17:22:30
islama sarılınca ırkımızı bırakmamız, ırkımıza sarılıncada islamı bırakmamız gerekir gibi bir yanlış anlayışı biz kürtlere bulaştırılmışlar.
hemde müslümanız . hemde kürdüz. hemde dilimiz ve rengimizle ALLAH'ın ayetiyiz. kuran bunu söylemiyormu?
 
yasemen 19-01-2012, 16:54:35
acabakatil tc nin katliamlarını dile getirdiğiniz kadar katil pkk nin de katliamlarını dile getiriyormusunuz
 
Necmi kaya 19-01-2012, 14:45:43
Öncelikle ellerinize sağlık. Gerekli ve anlamlı bir açıklama olmuş. ufkumuz kimseden yana değildir, yalnız hakkın yolunda halkın yanındadır. Biz Müslümanlara etiketleri yapıştıra yapıştıra bizleri asıl Kürt mevzusunda uzaklaştırdılar. Bunları ufkumuza yapıştıranlar, bu sorunun bitirilmesini ve hakkın söylenilmesini istemiyorlardır. görmek istmeyen gözler ufkumuzun çizgisini anlamaz ve görmez, ufkumuz bellidir, aşikardır, yolu nettir. Birileri denize çamur attı diye deniz kirlenmez. Denizden su içti diyede deniz kirlenmez. Biz PKK ve BDP çizgisinde olsaydık asıl o zaman bunları söyleyenler susardı. Bakıyorlar orda değiliz bizleri zorla etiketliyorlar. Yürekleri varsa açık ve net bunu söyleyenler kendi yayın kuruluşlarında net müslümanca, vicdanlıca söyleyecekler. Bunları ufkumuza takanlar çıksınlar meydanda net söylesinler, bizde bilelim kaç kelimelik canları varmış. Biz buradayız mekanımızda belli söylemlerimizde belli. Dua ile kalın ellerinize sağlık.
 
bawer 19-01-2012, 13:26:47
sayın yazar Allah razı olsun,çok önemli bir konuya değinmişsiniz, Kürtçülük konusu tartışılır,kim kürtçü kim türkçü kim turancı,kim türk islamcı,kim garibanlardan yana, bunun hakkında konuşulur ama eğer beni yurtseverlikle itham ediyorlarsa ne mutlu bana,ben bununla gurur duyarım,bu camia da bununla itham ediyorlarsa,iyiki kendimi bu camiadan sayıyorum...Artık kimse bize türk islamcılığı müslümanlık adı altında empoze edemez,tabiri caizse maymun gözünü açtı.Onların neo-osmanlıcı zihniyetleri,kirli düşünceleri onlara ben melayê ciziri ile, ehmedê xani,mela batei,şeyh said,saidi kürdi,feqiye teyran,molla mansur,önder fidan güngör ile mutluyum...gerisi lafı güzaf....
 
Sinan KARA 19-01-2012, 12:31:25
YÜREĞİNE SAĞLIK....
 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

8 08/05/2012 - 09:18 İslami Hareket ve Problemlerimiz
8 10/04/2012 - 22:50 Dava Kardeşliği
8 30/03/2012 - 11:26 Dava Adamı
8 19/03/2012 - 20:25 Kürdlere Yönelik Linç Girişimleri
8 27/02/2012 - 21:28 Müslüman Şikayet Eden Değil, Kendini Değiştirip Yenileyendir
8 13/02/2012 - 18:45 Özeleştiri Yaparak İlerlemek
8 02/02/2012 - 08:39 Eleştiri Hastalığı
8 19/01/2012 - 09:12 Kürtçülük ve Yurtseverlik Suçlamaları
8 30/12/2011 - 08:26 Ustalık Dönemi Bakanı
8 20/11/2011 - 11:25 Davet Yolunda Amaç ve Hedef Sahibi Olmak
8 21/08/2011 - 01:54 Davet Yolunda Plan ve Program Yapmanın Önemi -3
8 17/04/2011 - 11:03 Davet Yolunda Bela ve Musibetlere Sabır
8 02/02/2011 - 19:10 Davet Yolunda Bela ve Musibetlerle İmtihan
8 26/11/2010 - 12:19 LAİK REJİMİN İMAN VE İRŞAT ERLERİ!
8 07/11/2010 - 13:50 ATEŞKES SÜRECİ VE BU SÜRECİ BEKLEYEN TEHLİKLER
8 23/08/2010 - 22:05 BİRAZCIK EVET
8 09/05/2010 - 22:54 BDP ERGENEKON EL ELE
8 28/08/2009 - 00:00 MUHATAP KÎM OLACAK
8 13/08/2009 - 09:43 GERÇEKTEN ÇÖZÜM İSLAMDA MIDIR?
8 01/02/2009 - 23:16 Jitem-Korucu-İtirafçı Üçgeninde Kürt Coğrafyası
8 11/12/2008 - 12:00 Alevîlik ve Kemalizm İlişkisi
8 26/10/2008 - 16:25 ÖCALAN’IN PKK’SI KİME HİZMET EDİYOR?
8 01/10/2008 - 12:07 GÜLEN CEMAATİ VE KÜRT SORUNU
8 06/09/2008 - 17:19 6-7 Eylül Olayları
8 30/05/2008 - 15:48 PROJEYA GAP-Ê Û PIRSGIRÎKA KURD
8 26/03/2008 - 19:01 HALEPÇE KATLÎAMI
 

DUYURULAR

 

FACEBOOK

 

EDİTÖR

 

YAZARLAR

 
Zülfikar FURKAN

Dibîstana Kurdî

Azad SERHILDAN

Günah ve Tövbe

RÖPORTAJ

 

En çok Okunanlar  Bugün  Dün  Bu Hafta  Bu Ay  

KONUK YAZARLAR

 
M.Latif YILDIZ

Dindar Faşistlik

Yorum Hattı
değerli mustafa dostuma selamlar ve sevgiler yazıyı tekrar tekrar okuyun, göreceksiniz ki yazdıklar...
m.şakir
Dünyanın Aklına Şaşarım >>
Bu sitedeki yeriniz hayırlı olsun. Allah kaleminize zeval vermesin. Bı xweşida bı mine.....
Baran
Kundakçı Hocaefendiler İmparatorluğu >>
Hacı abi, bu güzel yürekten dökülen her satırda farklı bir gizem yakalıyor beni.. Her bir sözcükte e...
bihazan
"Uludere Karşısında Hasan Karakaya" >>
ellerinize sağlık.... sanırım tepkimiz biraz daha büyük olsaydı hayrettin karaman üzerinden iyi bir...
murat bozdemir
Kundakçı Hocaefendiler İmparatorluğu >>
Bengin BOTİ'nin yazılarını hep beğenerek okumuşumdur. Rab, kendisinden razı olsun. Yüreği hep hayra ...
Bihazan..
Kundakçı Hocaefendiler İmparatorluğu >>
Vicdan terazisi yazısı
Yazı güzel olmuş ve hemen kendini okuttu. Hayretttin Karaman Hoca, Altan Tana verdiği cevapta, Emev...
konuk yazar
Kundakçı Hocaefendiler İmparatorluğu >>
KAFİRLİK BUDUR İŞTE
İslam alimi diye egemn güçlerin menfaati uğruna ırksal ahkam kesen, fetva veren çok insan var. Türk ...
Mamoste
Dindarlar ve Kürtler >>
Xuwde yeke u heQe
Mirov xuwde xuvw bawerin u weke heqexuvw.Ne mirovji weke zikexuvw bawerin. Ew sed salen,xuvwnam...
denge muslumanen kurd
"Uludere Karşısında Hasan Karakaya" >>
islam
ALLAH ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun. yazılarınızı beğenerek okuyorum .yazılarınızdan dolay...
SADETTİN
"Uludere Karşısında Hasan Karakaya" >>
kardeşlik
Bizim yıllarca çözemediği kürt sorunun temelinde zaten müslümanlık var zaten eğer biz gerçek müslüma...
yusuf
Dindarlar ve Kürtler >>
İmanı ve irfanı kendisine şiar edinenler elbetteki Rabbul alemin katında daha ustundur. Hakkın mesaj...
Muhammedi
Güllü Çevik'e İthafen (UFKUMUZ) >>
Rabb'imiz dergahında dualarımızı ve yakarışlarımızı kabul etsin. Huzuruna boynu bükük çıkanlardan ey...
Muhacir..
Bugün Durup,Düşünelim >>
Rabbim bu güzel ve özel duygularınızı mukafatlandırsın. elinize, dilinize yüreğinize sağlık.......
yasir kaya
Güllü Çevik'e İthafen (UFKUMUZ) >>
Yüreğine sağlık kardeşim.. Allah razı olsun.. bu tür çalışmaların devamı gelmelidir....
Şervan
Güllü Çevik'e İthafen (UFKUMUZ) >>
Harika... ...
Ewru
"Biz de Ortadoğu'nun Kızılderilisiyiz" >>
Hakkın yanında durmak; halkın yanıbaşında onların serencamlarına ortak olmak ve serdengeçti olarak y...
bihazan
Söz Konusu Kürt Olunca Helaller de Haram Olur (UFKUMUZ) >>
seydadan Allah razı olsun. bunu destekleyelim ve ilim alanında söz söyeme gücü olanlarda sözlerini ...
ali
"Ümmeti parçalayanlar Kürtler değil, baştaki zalim sistemlerdir" >>
Allah razı olsun Seyda çok güzel anlattınız.Hayrttin Karaman nasıl böyle bir şey söyledi şaşkınım Al...
HİLAL
"Ümmeti parçalayanlar Kürtler değil, baştaki zalim sistemlerdir" >>
Mükemmel bir söyleşi
Nerdesin Seydam ya? Bu güne kadar neden bir şey söylemedin de sessiz kaldın? Keşke daha erken konuşs...
Ali Kemal
"Ümmeti parçalayanlar Kürtler değil, baştaki zalim sistemlerdir" >>
Enfes bir yazï Rabbul Alemin razı olsun.. Selam ve dua.....
Şervan
Söz Konusu Kürt Olunca Helaller de Haram Olur (UFKUMUZ) >>

YORUM/ANALİZ

 

IKTIBAS

 
Orhan Miroğlu

İki hatıra

Remzî PÊŞENG

Özerklik

DOSYA

 

LİNKLER

GAZETELER

Yeni Asya Yeni Şafak
Türkiye Vakit
Star Sabah
Taraf Zaman
bugun Hürriyet
Radikal Vatan
Akşam Milliyet

Video Galeri

Diğer Videolar

Öze Dönüş Platformu Hakkari Kutlu Doğum Haftası Etkinliği 3.Bölüm
Öze Dönüş Platformu Hakkari Kutlu Doğum Haftası Etkinliği 2.Bölüm
Öze Dönüş Platformu Hakkari Kutlu Doğum Haftası Etkinliği 1.Bölüm
Son Darbe 28 Şubat 12.Bölüm (SON)
Son Darbe 28 Şubat - 11.Bölüm
Son Darbe 28 Şubat - 10.Bölüm
Son Darbe 28 Şubat - 9.Bölüm

Foto Galeri

Diğer Galeriler

KARİKATÜR
KAR TANELERİNDEKİ MUHTEŞEM SANAT
"KAÇAK UMUTLAR"
ŞIRNAK - ROBOSKİ KÖYÜ KATLİAMI "SON YOLCULUK"
ŞIRNAK - ROBOSKİ KÖYÜ KATLİAMI (2011)
İRAN İNGİLİZ BÜYÜKELÇİLİĞİ BASKININDAN KARELER
DERSİM KATLİAMI DÖNEMİN GAZETE MANŞETLERİ
 
New Page 1

Ana Sayfa

Ana Sayfam Yap

Sitene Ekle

İletişim

Hakkımızda

Copyright © 2007 UFKUMUZ
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz - Yasal Uyarı SITEMAP
İrtibat E-mail:bilgi.ufku@hotmail.com - bilgi@ufkumuz.com