Anasayfa

Sitene Ekle

Foto Galeri

Video Galeri

Ziyaretçi Defteri

İletişim

Hakkımızda

Üyelik

KURDÎ

TEFEKKUR

23 Mayıs 2012

DÜŞÜNCE UFKU MAKALELER İMAN HAKİKATLERİ
 
.: Yazarlar :.
FİLİSTİN VE KÜRDİSTAN

- 29/01/2009 - 23:47
Gazze için atan yüreklerin, nemlenen gözlerin, Kur-an okuyan dillerin, sıkılan yumrukların, gösterilen İslami duyarlılığın Kürd halkı için de eyleme dökülmesini istemek yanlış mıdır? Ya da bunun ümmetin tüm parçaları için olmasını istemek abes mi olur, Kur-an-i kıstasın dışına çıkmadan zalim kim ise karşı durmak, mazlum kim ise yanında olmayı istemek hak değil midir? Gazze için gösterilen güzel amellerin ümmet coğrafyasındaki tüm olumsuzluklara ve haksızlıklara karşı bir duruş için örnek olmasını talep etmek yanlış örnekleme mi olur?

Bizler yaşadığımız bir acıyı ve olumsuzlukları her zaman konuşulması gerekenlerin önünde bir perde olarak kullanmak için çok maharetli davranırız. Paylaşımımı yaşanan acıların birbirine olan benzerlikleri ve bu acıların daha fazla yaşanmaması ile değerlendirirsek inşallah yanlış anlaşılmam.

 

Yaşanan acıların benzerlerinin ümmet coğrafyasında yaşandığı ve bunlara karşı üç maymunun oynandığı acı bir gerçek olarak önümüzde durmaktadır. Elbette, bu bizi olması gereken birliktelik ve sahiplenme davranışından alıkoymamalıdır. Bu bizi ortaya konması gereken duruştan beri tutmamalıdır.

 

Bir bedenin uzuvları gibi olan ümmet, ağrıyan hangi uzvuysa ona derman olmak için sorumluluk bilincini Allah rızası eksenli ifa etmelidir. Sorumluluk ahlakı ve bilinci ile güç yetirebildiği düzeyde bunu eylemleriyle ümmetin hizmetine sunabilmelidir.

 

Hangi beden, ağrıyan herhangi bir uzvunun acısını hissetmez ve o acıya derman bulmak için çaba göstermez. Hangi beden, bir uzvunu yok olmaya ve ya bitip tükenmeye terk eder. Hangi beden, bir uzvunun bir başka uzvuna zulüm etmesine karşı tepkisiz ve sessiz kalır.

 

Elbette, aynı anda yaşanan acıların öncelik sırası ve hayatiyeti önem arz etmektedir. Bugün Gazze zulüm ve yok oluş ile karşı karşıya iken bakışları başka yere çekecek değilim. Sadece bir karşılaştırma ile bugüne kadar acısı dillendirilmeyen bedenin bir uzvunun acısını haykırmak isterim.

 

  Bu gün Gazze'de yaşanılan acıların ve katliamların benzerleri çoğul olarak hem de Müslüman kavimler tarafından Kürd'lere uygulanmadı mı? Halep’çe, Zilan, Agiri, Dersim, Mehabat, Koçgiri, Beytüşşebap, Çılsütun ve zamanımızda yaşananların çoğunluğu.

 

 Şehit edilmiş bir Gazze'linin cesedi üzerinde poz veren ile kafaları kesilmiş gerillanın cesetleri üzerinde hem de kafalarını ellerinde tutanlar arasında ne fark vardır. Kürdistan dağlarına kelle avcılığı için yapılan operasyonlar, yakılarak-yıkılarak boşaltılan köyler, faili meçhuller ve hala akıbetleri belli olmayan âlim ve aydın insanlar için bir haykırış yok mu?

 

Asit kuyuları, toplu mezarlar, yok sayılan bir ırk ve dil, yok sayılan bir ayet, başkası olması dayatılan zulüm, çocuğuna koyacağı ismi bile sınırlayan, yer isimleri değiştirilen, yeraltı ve yerüstü kaynakları ümmetin kardeş denilen kavimleri tarafından sömürülen mazlum Kürdistan için bir feryat yok mu?

 

Bugün bile kimlik verilmeyen Suriye Kürd’leri hala vatandaş olarak kabul görmemektedir. Çocukların okumasına fırsat verilmemekte, kendi değerleri ile var olmamaları için her türlü baskı ve zulüm reva görülmektedir.

 

İran İslam Cumhuriyeti’nde hangi Kürd üst düzey devlet adamı olarak yer almaktadır. Yoksa orada hiç Kürd âlimi ve aydını yok mudur? İslam Cumhuriyeti Kürd âlimlerin yetişebileceği imkân ve mekânları onlara sunmamış mıdır? Ya da iktidar sadece bir etnik köken ve düşünce çizgisinin sahip olması gereken araçtan çok amaç mıdır? Ya da İslam devletinde adamdan sayılmak için illa güç mü olmak lazım, yaklaşım bu ise o zaman güçlü olmak için her yol mubah olur.

 

Irak Kürdleri’nin yaşadıkları muhacirlik ve katliamlar sayılacak gibi değil, bugünde var olan Kürdistan Bölge Hükümetine hangi ümmet kavmi kendisi için istemiş olduğunu onlar içinde istemektedir. Neden tüm ümmet kavimlerinin sahip olduğu haklar onlar içinde geçerli olmamaktadır, tüm ümmet coğrafyası nasıl hareket ediyorsa onlarda kendilerine onları örnek almışlardır. Elbette tüm ümmet içinde olması gereken bu değildir, kendi coğrafyamız, değerlerimiz ve İslam ile var olabileceğimiz birliktelikler yaratma çabasında olmalıyız. Bunun da örnekliğini yapacak olanlar şu anda devlet sahibi olan ümmet kavimleridir, bunlar olması gereken davranışı örnekleyip yeni olanlara model olacaklardır.

 

Türkiye Kürdistan’ı zaten potansiyel terörist ve bölücü oldukları için sürekli baskı ve zulüm altında tutulması gereken bir düşman olarak görülmektedir. Yapılan tüm zulümler ve haksızlıkların bir kılıfı vardır ve bunlar diğer ümmet kavimleri tarafından güç üzerinden kabul görmektedir. Kürdün zorla Tükleştirilmesi, yer ve insan isimlerinin değiştirilmesi, dil ve yaşam alanlarının yasaklanması, yapılan cinayetler ve uzayıp gidecek olan listede hep Kürd’ler suçlu olarak kabul edilmektedir. Çünkü güç olmamışlardır, devlet denen mekanizmayı İslami olan inançlarından öncelememişlerdir ve ulusçuluk yerine ümmetçilik için Rablerinin rızasını öncelemişlerdir. Bundan pişman mıyız, hayır asla ama zulüm kimden gelirse gelsin ve gasp edilen haklar ekseninde bir mücadele olacaktır.

 

Tüm İslam coğrafyasında ve cihanın farklı yerlerinde Gazze’de İsrail Siyonizmi ve destekçileri ile uşaklarının yaptığı katliam için tepkiler dillendirildi. Hatta yapılması gerekenlerin çok azı yapıldı, Siyonist elçilikler,  konsolosluklar, şirketler işleyemez hale getirilmeliydi ve kısasa kısas uygulanmalıydı.

 

Bunlar ümmet olarak var olduğumuz gerçeğini ve güvenini hepimize kazandıracaktır, yapılan gösteriler ve ortaya konan çabalar her şeye rağmen bunun adımlarında biri olmuştur. İnşallah Gazze için bu tepkiler ve çalışmalar Siyonist işgal bitene kadar devam edecektir.

 

Ulus yerine ümmetçiliği, kavim yerine İslam kardeşliğini önceleyen Kürd halkının hakları ve Kürd halkının da kendini ümmet kavimleri içinde sahip olması gereken yerde görmesi için neden hiçbir İslami ses duyulmamaktadır.

 

Neden her ümmet kavmi burada sessizliği ve ya hak olmayan dili öne sürmektedir, yoksa kavimsel maslahat ve gurur İslami kimliğimizin önünde mi yer almaktadır.

 

Gazze için zalim olan İsrail ve ABD, Kürdler için hak gaspı yapan Müslüman halklar olduğundan Allah’a verilecek hesaptan çok ulusalcı/kavimsel ve Misakı Millici maslahatlar öncelenmektedir. Nasıl olsa Ulus-Devlet yapısına bir söz yok, çık sokağa bağır ve sevap kazanacağından emin ol. Emin olun ki nefsinize zor gelmesine rağmen kendi kavminizin ve yakınlarınızın yaptığı zulümleri hak olduğu şekilde dillendirmedikçe ve tepki koymadıkça ümmet olmakta kemale eremeyiz.

 

Bu davranışı laik ve beşeri düşünce sistemleri ile kurulmuş olan devlet sistemlerinden değil, ümmetin Tevhidi düşünce çizgisi sahibi olduklarını haykıran yapılarından beklemekteyiz. Gazze’de yaşananların benzerleri fazlası ile Kürdistan’ın farklı parçalarında uygulandı, kimyasal silahlardan, katliamlara kadar her türlü zulüm bu coğrafyada hem de ümmetin çocukları tarafından uygulandı.

 

Elbette buna karşı çıkan ve zulme karşı sesini yükselten insanlar ve çevreler oldu, gerek Türk-Arap-Fars ama çok cılız ve küçük kaldı, bunların yeri ve değeri ayrı olmakla beraber ecirlerini Allah’tan dua ederiz. Kürdlerde bu ümmetin bir parçası, bu ümmetin değeri, Allah’ın bir ayeti ve hakları zalimlerce gasp edilmiş mazlumlarıdır.

 

Egemen güçleri anladık, sürekli bizleri bölücülük ve dış destekli olarak lanse edip zulümlerini perdelemektedirler. Peki, Tevhidi çizgideki İslami Hareketler bunu gördükleri halde neden sessiz kalmaktadırlar, bu sessizlik karşısında birde bizden de sessiz kalmamızı talep etmektedirler. Sessiz kalmayı hiç düşünmemekteyiz, düşmanlarımızın silahı ile silahlanacağımızı ve her ümmet kavminin sahip olduğu haklara sahip olmak için çaba göstereceğimiz kesindir. Bu zalim sistemlere muhalif olan Tevhidi çizgideki hareketler ve insani hakları önceleyen yapılar için birliktelik ve güç katma babında da kendini gösterecektir, bu çizgide olanlar kim olursa olsun fark etmez. Etnik kimlik ve düşünceden öte insana ve haklarına nasıl bakıldığı öncelenecektir.

 

Adil, insaf ve hak sahibi olmak önce kendi nefsinden feragat etmekten başlar, kendi için dua etmiş olduğunu Rabbinden Müslüman kardeşi içinde dua etmekten başlar. Müslümanlar bir defa da Kürdler için bir araya gelip yapılan haksızlık ve zulümleri insanlığa haykırsınlar, bir defa da Kürdler için ellerini semaya açıp Allah’tan hayırlı olanı dilesinler. Şunu bunu dilesinler demiyorum, hayırlı olan ne ise onu dilesinler, bizde Kürdler olarak ümmetin bizim içinde sesini yükselttiğini ve bir çaba gösterdiğini görelim.

 

Gazze için atan yüreklerin, nemlenen gözlerin, Kur-an okuyan dillerin, sıkılan yumrukların, gösterilen İslami duyarlılığın Kürd halkı için de eyleme dökülmesini istemek yanlış mıdır? Ya da bunun ümmetin tüm parçaları için olmasını istemek abes mi olur, Kur-an-i kıstasın dışına çıkmadan zalim kim ise karşı durmak, mazlum kim ise yanında olmayı istemek hak değil midir? Gazze için gösterilen güzel amellerin ümmet coğrafyasındaki tüm olumsuzluklara ve haksızlıklara karşı bir duruş için örnek olmasını talep etmek yanlış örnekleme mi olur?

 

Rabbim; Gazzeleri, Halepçeleri, Dersimleri, Agirileri, Hamaları, Felluceleri, Şatillaları, Saraybosnaları, Cenkkalelerini, Hiroşimaları ve diğerlerini ne ümmete ne de insanlığa yaşatmasın. Sadece bu örnek üzerinden Kürdlerin içinde bulundukları hali bir resim ile sergileme çabasında oldum.

 

Yoksa Gazze üzerinden bir duygu sömürüsü ve ya Gazze için yapıldı neden bizim için yapılmıyor mantığında değilim. Zaten hak olandan yana olmak yürekten gelen bir inanç meselesidir, kimseye de Kürdler için çıkın ve zorla bizi sahiplenin diyecek değiliz. Mümin müminin kardeşidir şiarı ile sorumlulukları hatırlatmak ve yaptıklarımızın anlaşılması için bir paylaşımdır. Ayna olma sorumluluğu tam içselleştirilip duygudaşlık yapılabilirse Kürd halkı olarak yaşadıklarımız ve çektiklerimiz asıl yankısını bulacaktır.  

 

Ya Rabbi! Sen dua edilen ve isteme yerinin sahibisin, ellerimizi sana açıyor ve senden dua ederek istiyoruz. Ümmeti diriliş ve uyanış şuuru ile donat, vahdet ve hak üzere olan güç ile insanlığa önderler kıl. Mazlumların ve hakkı gasp edilenlerin yardımcıları ve kollayanları olabilme cesareti ile güçlendir, mazlumlar ve zalimler arasında fark gözetmeyecek idrak ile bizleri müminlerden kabul eyle Ya Rabbi…

 


2329

 

YORUMLAR

ROJACIWAN 19-02-2009, 18:00:10
ROJDAR feraşani bende bir kürdüm kürd oğlu kürdüm ama filistin ve kürd sorunun aynı kefeye koyduğun için gercekten çok üzüldüm kürd sorunu gerceği ortadadır hiç kimse bunu inkar etmesin tce kürdistanında kürd sorunu vardır şex saidten başlıyor günümüze kadar pkke kürd halkının asla temsilcisi olamaz ve pkkye gerilla dediğiniz içinde sizi eleştiriyorum barzani efendi abde gücleriyle felluceyi katletiğinide unutmayın oda ümmet sorunudur kürd sorunu elbette ümmet sorunudur ama başka bişiyle kıyaslıyabilirdiniz ama filistlinle kıyasladığınız için sizi kınıyorum vesellem
 
mehmet salih 03-02-2009, 13:06:49
sevgili Rojdar! Kürt sorunu ile ilgili bu sitede pek çok yazı yayınlandı. bunların içinde en çok beğenerek okuduklarım senin yazıların oldu. ancak bu yazıyı zamanlama olarak beğenmediğimi söylemek isterim.
yazında kürtlerin başından geçmiş katliamlara atıfta bulunarak müslümanların duyarsızlığını eleştiriyorsun. bu eleştrine katılmamak elde değil. ancak yine söylüyorum bunu getirip Filstin'de yaşanan drama bağlamanı doğru bulmadım. sorunu bu şekilde sunmak hem Filistine destek vermeyi (bir kesim açısından) anlamsızlaştıracak, hem de Kürt sorununu Filistin davasının gölgesinde (başka kesimler açısından) gözden düşürecektir. selam ve dua ile...
 
Muhacir 02-02-2009, 21:16:34
Anlam vermkten son derece muzdarip olduğum bir yorum ele almış sayın yüksel bey...
Kürt halkının yıllardır karşı karşıya kaldığı aşikar asimilasyonunu göremeyecek kadar gözleri bu dünyanın ötesine kaymış olmalı. Bir devlette insanın kendi diliyle hürce konuşmamamasından daha büyük bir kıyım olabilir mi?

Sen bilmessin elbette, görmessin bunca kıyımı, Çünkü yaşamadın. Gece yarıları evlerine baskın düzenlenen, sabahlara değin göklerinde kurşun uçuşan sizin köyleriniz, mahalleleriniz şehriniz değildi. Zulüm mekanizmalarının üretildiği merciler bu zulme insanlığı maruz bırakmış değiller midir?

Siz kolları kırılan cüneytleri de görmediniz meydanlarda (Hakkari) . Evleri yağmalanan zavallı insanlı da görmediniz bir newroz gününde (yüksekovada) ve ayrıca siz yaşı 65-70 yaşlarında joplarlar dövülen annelerinde gözyaşlarına şahit olmadınız (Vanda)... Kürtlerin yaşadığı bütün beldeler zulmün kollarına terk edildiği halde siz kalkıp hala burada nerede zulüm diye haykıracak kadar kendi yüreğinizi bu insanlara kapatmışsınız. Sizi bu zulümleri gözleriyle görmüş, tanık olmuş bir insan olarak kınıyorum.

(Daha fazla konuya değinmek yüreğimi incitiyor. Hala kardeşlerinin yaşadıklarını göremeyecek kadar körelen insanların varlığı benim yüreğime acı olup oturuyor.)
 
ASİL KAN 02-02-2009, 16:01:39
Yüksel isimli yorum sahibi, İnsanları olur olmaz rencide etmekle na yapmaya çalışıyorsun. Sen ne kadar okumuş ve bilgi sahibisin doğrusu merak ettim. Sağa sola saldırıyorsun. İnsanları cahil, dinden çıkmış ve ne yaptığını bilmeyen yığınlar olarak görüyorsun. Dünyadaki en bilgili ve dürüst insan sen misin? Senin yorum yazdığın bilgisiz ve yanlış gördüğün şahsiyetleri tanımazsam, sediyani, feraşini ve furkan gibi değerli kişileri senin gibi düşünürdüm. Ama iyiki de bu değerli kardeşlerimi tanıyorumda sana benzetme gafletinden kurtuldum. Sen biraz daha oku ve araştır, kendini yenile, gönül gözünü aç, bakıpta görmeyenlerden duyupta işitemeyenlerde olma...
 
mamocan 02-02-2009, 15:44:34
yüksel bey fıtrat.com daki yorumunuzu okudum ve şöyle diyorsunuz türkiye,suriye ve iran kürtlerle problem yaşıyor demmeki sorun kürtlerde diyorsunuz o zaman sana bir soru bütün arap devletlerinin filistinle sorunları var özellikle hamasla demeki problem hamasta ve filistinlilerde. Bende katılıyorum problem hamasta. hamas yada filistinliler yahudilere kucak açsaydı gelin kardeşim ne istiyorsanız alın yada verelim size deselerdi israil niye saldırsın ki. dünyada 6 milyar insan var 1,5 milyarı müslüman 4,5 milyarın dedikleri inandıklarımı doğru oluyor. Hz. HÜSEYİN'deydi problem zaten değilmi diğerleri ne diyorsa o olsun kardeşim niye karşı çıkıyon. Yükselcim ne olursa olsun HÜSEYNİ tavrı göstermek gerekir eğen iinanıyorsan. Bir de şu bir el fetil üyesinin bir hamaslıyı öldürmesiyle bir yahidini öldürmesi farklıdır.Barzanini kürtlere zulüm yapmasıyla türkiye suriye ve iranın yapması farklıdır. zamanım yok biraz düzensiz oldu ama size bunlar yeter. FERAŞİNCİĞİMİ DE KUTLUYORUM YAZISINDAN DOLAYI.çoğu insan düşünüyorda bunları ama o yazdı
 
tr 02-02-2009, 14:58:44
Rojdar FERAŞİNİ siz nasıl olurda kürt sorunuyla filistini bir tutabilirsiniz size soruyorum kürtler bu ülkede zulüm altındamı? ben bir türküm benim yararlandıgım tüm sosyal haklardan sizler yararlanıyormusunuz tabi evet peki benim kullandıgım kredi kartları sizede geçerlimi tabiki evet siz ayrımcılık yaparak kendi kendinize zulüm ediyorsunuz birlik beraberlik içinde yaşnsın denilen ülkeyi savaşa sürüklüyorsunuz bu kirli savaştan kim galip çıktı peki neden kardeşçe yaşanmıyor hepimiz elhamdulillah müslümanız müslümanca yaşamak varken bu savaş niye?benim için bir insanın değeri ırkında değildir bunun kürtü türkü arapı yok müslümanlar ancak kardeştir....
 
YÜKSEL COŞKUN 02-02-2009, 09:26:56
Zülfikar Bey
Yaptığım o kadar açıklamayı "resmi ideoloji paralelinde" diye maşaallah silip atmışsınız. Tebrik ederim. Bu yüzeysel ve slogancı halinle pekte Furkansınız yani. Ya Furkan adını kullanmayınız yada Furkanlığın hakkını veriniz. Furkan ayıran, eyırt eden, doğruyu yanlıştan ayıran demektir. Yazdığınız sloganlara bakılırsa daha çok doğruları yanlışlarla karıştırmakla meşgulsünüz. Benim yazdıklarımın resmi ideloji ile ilgisi yoktur.
Ben yazdıklarımın bir mesnede dayanıp yayanmadığına bakarım. Resmi ideoloji umurumda değil. Sizde yazılanların mesnedine ve doğruluk değerine bakınız. Öyle slogancı, ezberci üslupla yapılan bu kadar açıklamayı kendinizce, resmi ideloji diyerek geçersiz saydığınızı sayabildiğinizi zannetmeyiniz. Madem yer yüzünde zulme uğrayan herkese yakınlık duyuyorsun, katledilen korucu ailelerin bir cümlelik sözün niye yok? Mazlumdan yana olmak insan ve müslümanın olmanın gereğidir diyorsun elhak öyledir de Irakta Barzani/talabani eliyle mazlum olanlara söyleyecek niye bir sözünüz yoktur? Kürtler Türkiyede ne zaman hangi uygulama le 2. sınıf oldular? Söylediklerinizi delilleriyle ortaya koyunuz? Birinci sınıf kimler miş Türkiye de? Birinci sınıf olanlar Türkiyede Kürtleden fazla olarak hangi hakların sahibidirler? Türkiyede hak ve imkanlar, insanların ırklarına ve mezheplerine göre mi sınırlandırılmaktadır? Kürtler Türkiyede hangi zulmü görmektedirler? Mesela sokaklarda terör yaparak (elbette hepsi değil bazıları) araba yakarak ev ve dükkan kundaklayarak, otbüs duraklarını, otobüsleri ve hatta mağazaları içindeki insanlarla yakarak hangi zulmü görmektedirler? Zülfikar Bey, siz galiba Türkiyede yaşamaıyor olmalısınız? Türkiyede yaşayan birisi bun iddiaları ortaya atmaz. Misak-ı Millinin en güney ucunda insanların çektiği hangi sıkıntı haber olmamamış bilinmemiş, ilgi değer bulunmamış? Böyle içi boş cümleler niye yazıyorsunuz? Bu yazdıklarınızın içini doldurunuz. Fakirlik Misakı Millinin her tarafında var. Kastamonuda, Erzurumda, Antepte, Burdurda da var. Ama Türkiyenin fakirliğinde terör olaylarının da payı var. Bu terör olayları içinde bir şeyler söyleyiniz ki Furkanlığınız tezahür etmiş olsun Sayın Zülfikar bey? Haksız yere öldürülen mazlumun hakkını savunmaya bölücülük diyen kim? Yani PKK ve onun paralelinde görüş ve eylem içinde olanlar haksız yere öldürülenlerin hakkını mı dava ediyor yoksa haksız yere insanları mı öldürüyorlar? Artık bir karar veriniz ki Furkanlığınız zarar görmesin. Türkiyenin bir bölgesini "Kürdistan" diye adlandırmak bir bölücülük etiketidir.Öyle hak hukuk diyerek derede tepede dolşarak ilgili ilgisiz cümleleri alt alta yazarak Türkiyede yapılan kanlı bölücü terör eylemlerini örtmeye çalışmayınız. Nereden biliyorsunuz benim mazlumlardan olmadığımı? Bir eli yağda bir eli balda yaşadığımı nereden çıkardınız? Ama siz ırkçı ayrılıkçı bir görüşü ilgisiz yersiz mesnetsiz cümlelerle örtmeye savunmaya çalışıyorsunuz. Bundan vazgeçmelisiniz. Okuyunuz biraz. Tarih okuyunuz. Politik yaygaraları propaganda bültenlerini değil. Ciddi bilimsel değeri olan kitapları okuyunuz ki Furkanlığınız zarar görmesin. Aksi halde Furkanlığınız, tükenmez kalemin, tükenmezliği gibi olmaktan öteye gitmeyecektir. Biliyorsunuz tükenmez kalem aslında tükenir ama herkes ona tükenmez dedi diye o tükenir olmaktan kurtulmaz. Vesselam.
 
ZÜLFİKAR FURKAN 01-02-2009, 17:04:56
Yüksel Çoşkun Bey'e
İçerisinde bulunduğu şartlar gereği farklı bir yaşam şekline sahip her bireyin farklı düşünceler dile getirmesi gayet doğaldır. Toplumuzda yer edinmiş bazı sözler bu durumu gayet net bir şekilde ifade etmektedir. "Tok acın halinden anlamaz" ve damdan düşenin halini ancak damdan düşen anlar" ... Fıtrat.com da Nazende Ulaş ve ufkumuzda Yüksel Coşkun adlı okuyucuların yorumlarını okuyunca aklıma bu sözler geldi. Resmi ideoloji paralelinde dile getirilen bu bayat ve kof düşünceler maalesef bıkkınlık yaratacak düzeydedir. Yeryüzünde zülme uğrayan hangi millet olursa olsun hakkını savunmak her duyarlı insanın asli görevi olmalıdır.Bu mazlumlar, ister Arap olsun ister Kürt; yada Yahudi veya komünist hiç farketmez. Mazlumdan yana olup zalime zulmünü haykırmak insan ve müslüman olmanın gereğidir. Zülmü gören kürt olunca görmezden gelmek mi gerek? Kendi yaşadığı topraklarda ikinci sınıf yurttaş konumuna düşürülen, dili, kültürü ve varlığı yıllarca inkar edilen bir halk sözkonusu olunca dillere pranga vurulur, gözler görmez olur. Yaşadığımız coğrafyada haksızlıkları duyamayacak kadar günlük meşgalelerin içerisinde olabiliriz. Misakı Milli sınırlarınn en güney doğu ucunda yer alan insanların çektiği sıkıntıları duyamayacak kadar sıcak yuvalarımızda mutluluk içerisinde yaşıyor olabiliriz. Oralarda kuru ekmek ve su ile beslenen, hayatında teknoloji ve medeniyet ile ilgili tek bir gelişmeye tanık olamamış bir halkın varlığından haberdar olamayabiliriz. Bu insanların gördükleri tek şeyin tank,uçak ve top olduğu, öldürmekten başka iş yapmayan robotvari kişilerle başbaşa kaldıklarını nasıl anlayacağız. Çatışmalarda kayıp veren tarafın intikam için evlerine baskın yapıp babalarını ve kardeşlerin kaçırıp bilinmeyen yerlere gömdüklerini nasıl anlayacağız. Haksız yere öldürülen her kişinin hakkını savunmak ne zamandan beri bölücülük oldu. Kimse kimseyi bölmeye çalışmıyor. Yapılmak istenen şey yeryüzünde zülme uğrayan herkesin yanında olmaktır.Bu mustazafların dini, dili ve rengi ayırdedilmeden yapılan mücadeledir. Yarın Nazende Ulaş ve Yüksel Coşkun gibi kişilerde zülme uğrasalar onların yanında da yer alacağımızı bilmelisiniz.
 
/* */
Yüksel Coşkun 01-02-2009, 08:47:56
Yazınız baştan sona, Kürtlere İslam Ümmetinin bir kısmının zulüm yaptıkları başka bir kısmının ise bu zulümlere tepkisiz kaldığı iddiasından ibarettir. Sizce bunda bir tuhaflık yok mudur? İddialarınız doğru ise, İslam Ümmetinin İslimiliğinde mi bir sorun var, Kürtlerin bu Ümmet içindei yerlerinde mi bir sorun var? Hangisine evet deseniz bir felaktle karşı karşıyayız! Bu nasıl İslam ümmeti ki sizin iddianıza göre kendisi gibi İslam Ümmetinden olan Kürtlere, Gazzede yapılanların aynısını yapmaktadır? Siz niye hala kendinizi bu Ümmetin bir parçası saymaktasınız? Belki tersini de düşünmek mümkündür ama sonuç değişmez: Kürtler nasıl müslüman ki yaşadıkları her ülkede sorun olmaktadırlar? Hadi varsayalım ki bu Türkler çok katlimcı ve mürted oldukları için Türkiyede Müslüman Kürtler sorun olmaktadırlar peki aynı Kürtler Irakta ve İran'da da sorun oluyorlarsa Araplar ve Farsları da mı Türkler gibi mürted saymalıyız? Diyelim ki Arap, Fars ve Türkler mürted Kürtler Müslüman oldukları için bu sorunlar yaşanmaktadır o halde Müslüman Kürtler niye kendilerini "Mürted sayılan Türk-Arap ve Fasrlarla" aynı ümmetten saymaktadırlar? O halde gerçekten ortada bir İslam ümmeti de var mıdır?
Bir hadisten yola çıkarak, bedendeki bir uzvun duyduğu rahatsızlığı bütün uzuvların duyacağını ve Çok haksız ve çok yersiz olarak Gazze ve Kürdistan mukayesesi ile Kürtlerin başına gelenler için, İslam Ümmetinin diğer unsurlarının/uzuvlarının aynı acıyı tepkiyi göstermemiş/duymamış olmasını yadırgıyorsunuz. Sizi tebrik ederim Samimi olduğunuza inanmak ta istiyorum. Merak ediyorum şahsen. Barzaninin adamları işgalci ABD güçleri ile haftalarca Felluceyi, Telafarı karadan ve havadan kuşatarak adını bileduymadığımız her türlü silahları kullnarak katliam yaparlarken, Barzaninin adamlarını kınadınız mı? Bu yaptığınız İslama, kardeşliğe sığmaz dediniz mi? Fellucenin ve Telefarın acısını hissettiniz mi? O zaman Barzaninin gangasterlerini kınadı iseniz bir örnek verebilir misiniz? Örnek veremezseniz, şimdi bu gün Barzani/Talabani ikilisinin ABD/İsrail ile işbirlikçiliklerini ve onlara hizmetlerini, Iraktaki Arapları ve Türkmenleri işgalcilerle birlikte katletmelerini kınıyorum lanetliyorum diyebilir misiniz? ABD askerlerinin yardım ve desteği ile koruması ile lojistik takviyesi ile Kerkükten çıkarın malları evleri arazileri gasp edilen Türkmenlerin ve Arapların başına gelen bu felaketler sebebiyle Barzani/Talabani güçlerini lanetliyorum diyebilir misiniz? Derseniz eli öpülecek bir zatsınız. Ya demezseniz? O zaman bu soruya birlikte cevap arayalım.
Günümüzde Gazzede yaşananların "Zilan, Agiri, Koçgiri, Beytüşşebap, Çılsütun" da da yaşandığını iddia etmişsiniz. Irak ve İranla ilgili isimleri bu paragrafta geçiyorum. Önce hatırlayalım ki Koçgiri denilen grup veya yer Kürt değildir. Zazadır. Günümüzde çoğunlukla Sivasın İmranlı ve Suşehri ilçelerinde köylerinde yaşayan Zaza/Alevibir topluluktur. Siz Kürt meselesini Gazzeden yola çıkarak ele aldığınız için Zazaları da geçiyorum. Zazalrı da Kürt saymanız ise, Türkiyede Kürt yoktur herkes Türktür iddiası kadar akıl dışı olduğu için onun üzerinde de durmuyorum.
Sizin Agiri Zilan dediğiniz yerler neresi? Yani Ağrı ve Van'ın (Pardon DTP'lilerin yeni uydurması ile Wan'ın) Erciş ilçesine bağlı belde ve bazı köyler değil mi? Sorum şudur: Selçuklu Türkleri 11. yüz yılda ilk defa Ağrı ve Vana geldiklerinde buraları kiminle savaşarak almışlardı? Bizansla savaşarak almışlardı. Selçukluların Bizansatn aldıkları Ağrı ve Van'ı nasıl Gazzeye benzetebiliyorsunuz? Selçuklular buraları Kürtlerden almadılar. Bizanslılardan ve Ermenilerden aldılar. Adını yazdığınız diğer ilçelerin durumu da elbette aynen böyledir. O halde Selçuklular yani Türkler, Kürtlere ait olmayan Ağrı ve Van'ı nasıl Kürtlerden alarak Gazze benzeri buraları işgal etmiş olurlar? Hatırlayınız ki Kürtlerin buralara gelip yerleşmeleri ancak Türk fetihlerinden sonra ve onlar sebebiyle olmuştur. Hadi bunları da sekerat halinde yazdığınıza sayalım. Ancak Kürtlerin bu bölgeye ancak Türk fetihlerini takiben geldikleri herkesçe bilindiği halde şimdi Türkler nasıl Yahudilerin Gazze işgalcisi olmaları gibi oluyorlar? Yazınızda bolca kullandığınız İslam, Ümmet, Tevhid, kardeşlik gibi kavramlar, Türklere iftira hakkını mı size vermektedir? Yoksa bu uydurulan bir tarih görüşünü nakarat yapma hakkını mı size vermektedir? Kabul etmelisiniz ki Tarih diye bir ilim vardır. Şöven fanatiklerin iddialarına göre şekillenmez. Birde vicdan denilen bir meleke vardır ki en çok yalana karşı Müslümanalara klavuz olur? Bu kadar yalan idiaya karşı sizin vicdanınız hani nerede? Lütfen onu da bir kullanın.
Sizin gerilla dediğiniz kimdir? Her halde PKK'lılara diyorsunuz. Bari bunu inkar etmeyiniz. Bu PKK'lılar iflah olmaz birer Stalinist/Marksist değiller mi? Neredeyse her cümlenizde yer alan İslam, Ümmet, din, kardeşlik kavramlarından sonra "Gerilla" dediğiniz o teröristlere yapıldığını iddia ettiğiniz işlere niye tepki duyuyorsunuz? İddialarınızı doğru saysak bile, Müslümanlar Komünistlerle kardeş olamayacağına göre niye onlara yakınlık duyup acıyorsunuz ki? PKK'lılar söz konusu olunca onların Komünistliğini mi unutuyorsunuz yoksa kendinizin Müslümanlığını mı? İikisi de insan için bir facia sayılır. Diyelim ki PKK'lıların Komünistliğini unuttunuz, sizdeki nasıl müslümanlık ki sizin ırkınızdan olan katillerin komünitliğini bile unutmanıza engel olmuyor? PKK'laıların başına geldiğini iddia ettiğiniz iş doğru ise bu sebeple Müslümanlığınızı unutarak Komist PKK'lılara yakınlık duyduğunuzu varsaysak bile bu durum sizdeki Müslümanlığın kitaba ne kadar uzak olduğunu göstermektedir. Bir Müslüma için çok büyük bir felakettir. teslim etmelisiniz ki devletsizlikten daha büyük felakettir.
Bildiğim kadarı ile İran'da Kürtlerin, kendilerini Kürtçe isimendirmeleri, Kürtçeyi günlük hayatta kullanmaları yasak değildir. Üstelik Kürdistan adıyla bir eyaletleri bile vardır. İrandaki idare öyle laik ve kemalist te değildir. Ancak şiddeti artıp azalsa bile İslam Cumhuriyetinin kurulduğu 19179'dan beri silahlı Kürt isyanları İran'da devam etmektedir. Bu syanların haklı bir gerekçesi var mı? Kürt ırkından olanların üst seviyedeki görevlere İran'da getirlmediğini bunun için İran yönetiminin ırkçı olduğunu iddia ediyorsunuz. İyi güzel de İran'daki Kürt isyanları sırf bazı Kürtlerin üst seviyedeki bazı görevlere gelmleri için mi yapılmaktadır? Öyle ise İran'daki Kürt isyancılarının da ırkçılık yapan İran yönetiminden ne farkı kalıyor geriye? Ancak Farslar ırkçılık yapamaz yaparlarsa yanlıştır ayıptır lakin bizim Kürtler yaparsa iyidir doğrudur haklarıdır demeye getiriyorsanız, ki iddialarınızın ana dayanağı aslında odur, o apayrı psikolojik bir hal olmalıdır.
Irak Kürtleri ne zaman muhacir olmak zorunda kalmışlardı? Hatırladığım kadarı ile Sadddamın saldırıları sonunda 1988 ve 1991'de. Milyona yakın Kürt, Türkiye sınırına perişan ve çaresiz bir şekilde gelmişlerdi. Türkiye her iki seferde de yüz binlercesine iyi kötü bakmadı mı? Kendisinin fakirliğine rağmen onlara yardım etmedi mi? Irak'ın çok bazı kahraman Kürtleri buna karşılık ne yaptılar? 2003'te efendileri ABD Irak'ı işgal edince ilk iş olarak Türkiyenin bayrağını Erbil sokaklarında yakıp Türkiyeyi tehdit etmediler mi? Merak ediyorum sizler ozaman, Irak'taki bu kahraman bazı Kürtleri kınadınız mı? Geçmişte kendilerine yapılan iyilikleri hatırlattınız mı? Hatırlattı iseniz sizi tebrik ederim. Hatta bunun için bir misal verirsenin memnun olurum.
"Türkiye Kürdistanı" neresidir ve hangi il ilçe ve köylerin isimleri Kürtçelikten çıkarılarak değiştilmiştir? Kürtler bu ülkeye tıpkı Türkler gibi sonradan gelmiştir. Bazılarının vaktiyle Hittiler/Etiler-Sümerler Türktür diyerek bu isimlerde banka kurmaları gibi akıl ve izan dışı iddilarına benzer bir şekilde, Türkiyeye sonradan gelen Kütler buranın yerlisi değil ki burasının isimleri de Kürtçe olsun. Nitekim Eski isimler Kürtçe değil Ermenicedir. Sizin Kürtler adına bu Ermenice isimlere bağlılığın beyanlarınızın gerkçesi nedir? Yani Türkler Ermenielredn/Bzanslılardan aldıkları yerlerin isimlerini sırf bazı Kürtler istemiyor diye niye değiştirmesin? Mesela Diyar-ı Bekr/Daiyarbakır'ı bırakarak, Ermenice olan ve Ermeniler tarafından kullanılan Amid adını niye tercih edelim? Türkçe isimlere bu kadar husumete karşılık Ermenice isimlere yakınlık duymanız niye? Bu isimlerle Kürtlerin de Türkleştirilmeye çalışıldıklarını bunun içinte tepki gösterdiğinizi varsayalım o halde aynı bakış açısı ile Ermenice isimlerde kullanılarak Kürtler Ermenileşmez mi? Siz buna niye itiraz etmiyorsunuz?
Ermenice isimlerin davasını gütmek siz Kürtlere mi kaldı? Sizler bu iddialarınızla nasıl Ümmetçi olabiliyorsunuz? Hala öyle olabilmenizi istemekteyim. Ancak öyle görünmüyor.
Ümmetçiliğinizi esas alarak sahih sayarak, ABD/İsraili Gazzede zalim bulmanızı kutluyorum. Size bu yakışır. Bu zalimlerle Gazzede işbirliği yapanları kınamanızı da tebrik ediyorum. Ancak aynı ABD/İsraili Irak'tada zlim sayabilmenizi, Irak'ta onlarla işbirliği yapan Barzani/Talabani hainlerini de vicdanınızdan, aklınızdan ve ümmetçiliğinizden beklemekteyim. Umarım ki bu beklentim sebebiyle hüsrana uğramayayım.
Yazınızın içinde ki dua cümlelerinizin rasında Felluce adı geçiyor ise de, lütfen o Fellucede mazlum Müslüman Araplara o katliamı ABD ve İsraille birlikte Barzani/Talabani peşmergelerininde olduğunu ikrar ederek onları da lanetleyiniz ki sizin gibi yazarları okuyan bizalarde samimiyetiizi, ümmete olan sadakatinizi görebilelim.
Seçiminizi yapmalısınız. Bu yazıda savundukalrınızla, İslam ümmetinin şerefli birer üyeleri olan Arap, Fars ve Türkleri, Filistin işgalcisi Yahudilerle bir ve eşit tutarak Ümmetçi olamazsınız. Böyle bir ümmete niye bağlı olacaksınız ki? Hayır İslam Ümmetinin birer parçası olan bu topluluklar Yahudilerin durumunda değillerdir diyorsanız bu durumda da adı geçen topluluklardan behemehal özür dilemelisiniz. Aksi halde Ümmetçiliğinizin yerini çok yıldızlı ABD bayrağı ve Süleyman yıldızlı İsrail bayrağı almış olacaktır. Seçiminizi yapınız. ABD/İsrail tarafını terk eder Müslümanların tarafına geçerseniz, bütün müslümanlar memnun olur, bahtiyar olur velev Türk, Fars ve Arap olsalar bile. Vesselamüelamenittebealhüda.
Yüksel Coşkun
y.coskun70@mynet.com
 
amidyalı 31-01-2009, 20:15:10
Feraşini kardeşimin karşılaştırmalı ve iğneleyici çalışmasını çok doğru ve yerinde buldum. umarım müslüman şahsiyetler ve cemaatler, 3 milyonluk filistine yaptıklarının yarısını 40 milyonluk Kürt halkına yapmayı da imanlarına dahil ederler. yoksa bir zalime lanet edilirken, başka bir zalime rahmet okumak zalimliğin ta kendisi olur. selamlar
 
FERAŞİNİ 31-01-2009, 16:57:14
Sevgili S. dostum; Siz kendi ülkenize/kendinize sahip çıkmış mısınız ki Müslüman kardeşlerinizden de birşeyler yapılmasını istiyorsunuz? Diye bir soru yöneltmişsiniz. Her insan gücü nispetinde yapabilecekleri ile sorumludur, tc devletinin kuruluşundan sonra Kürdlerin gerçekleştirdiği Kıyamların çoğunluğu İslami temelde olunca Devletin katliamcı tutumu ve dünya konjektörünün İslamı düşman ilan etmesiyle İslami hareketler fetret ve öndersizlik devresine girdiler. Tabi ki zaman ve mekan boşluk kabul etmediğinden bu boşluğu Kürd halkı için Pkk ile doldurdular. Bu süreçte sizinde şahit olduğunuz gibi sadece TC Kürdistan'ın duyulan ve ya duyulması istenen ses sadece PKK'nin sesi, bu başka hiçbir düşünce ve ya yaşam tarzı Kürd halkı için çabalamıyor anlamına gelmez. Her insanın doğumu gelişimi ve ölümü gibi, her medeniyet/düşünceninde varoluş gelişim ve ölüm süreci realitedir. Bugün İslami Hareketlerin sesi cılız çıkıyıor olabilir ama emin olun bu ses her zaman oldu ve olacaktırda, hemde insan haklarına ve insani olan tüm değerlere kendisi için istemiş olduğunu kendinden farklı düşünenler içinde istemekten asla vazgeçmeyerek. Zaman ve tecrübe İslamın ana dinamik ve özgürlük değeri olduğunu haykırmaktadır.

İşte bu noktadan yola çıkarak diyorum ki ülkene ve kendine sahip çıkmak illa güçten yana mı olmadır. Doğrudurbugün için İslami kesimin sesi hem kendi hatalarınadan hem de konjöktürel durumdan dolayı gür çıkmamaktadır. Ama biraz olsun farklı kaynaklardan araştırırsanız TC Kürdistan'ında yakın zamanda da Kürd İslami hareketlerinin güçleri nispatinde mücadele ettiğini ve canları malları ile ile bedel ödediklerini göreceksiniz. Fidan GÖNGÖR, İzzettin YILDIRIM, Orhan KORKMAZ, Gıyasettin UĞUR, Ubeydullah DALAR, Zekeriyya AY ve uzayıp gidecek olan liste yakın zaman da sahip çıkma adına ödenen bedellerin zirve noktalarıdır. Bugün hem Kürd hem İslami hareket çizgisinde mücadele etmeyi yaşam merkezine koymak sahip çıkmak demek değil midir? Kürdüm islamcılar beni bölücülükle suçlar, İslami Hareketçiyim Kürd laikleri beni hainlik ve devletçilikle suçlar. Bu benim ülkeme ve kendime sahip çıkmadığım analamına gelmez, ödenmesi gereken bedel ne olursa olsun ki ödüyoruz çünkü yaşamımızın her tarafından kuşatılmış ve hareket etmememiz için kuşatılımışız, bedel ne ise o ortak akıl ve payda için atılan her adımın hizmetçisiyiz.

Birde mücadelede her kesimi düşman ederek yol alınmaz önemli olan içerden de yüreklerin senin için çarpmasını sağlayabilmektir. Yoksa hiçbir beşerden merhamet dilemek değildir amacım, ideallerimiz ve İlahi haklarımız için duyduğum duyarlılık üzerinden her kesimi ve her dünya görüşünü düşman kefesine koyma çabasında olmayacağım. Verilen mücadelenin her kesim ve etnik kökende meşruluğu ve hak oluşu mazluma güç kazandırır, elbette bunun için ilkelerimizden ve kendimizden ödün verelim demiyorum.

 
S 31-01-2009, 00:05:32
Sayın Feraşini, Filistin ve Kürdistan başlıklı yazınızı beroj sitesinde okudum. yazının kaynağı olarak da sitenizin adresi verildiğinde beroj'da yazdığım yorumu sitenize de göndermeyi uygun buldum.

Sayın Feraşini, size içten bir soru sormak istiyorum; Siz kendi ülkenize/kendinize sahip çıkmış mısınız ki Müslüman kardeşlerinizden de birşeyler yapılmasını istiyorsunuz? Küstahlığımı bağışlayın, bu soruma verebileceğiniz " Tabiki biz halkımız için şöyle şöyle böyle böyle şeyler yaptık yapıyoruz" türünden cevaplarınıza binaen de kendinizi/yapıp etmelerinizi uğurlarında enteresan düzeyde duyarlılık sergilediğiniz kardeşlerinizin yaptıklarıyla ve o kardeşleriniz için yaptıklarınızla mukayese ediniz hatırlatmasıyla sorumu değerlendirin! Teşekkürler...
 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

8 05/03/2012 - 09:24 Hakikatleri Dengelere Kurban Etmek
8 25/12/2011 - 22:21 Acıdaş Olunmadan, Anlaşılma Olmaz
8 31/07/2011 - 17:59 İslami Hareket ve Kürdistan 
8 06/06/2011 - 09:13 Kürdlerin Talepleri ve Birikte Yaşam
8 22/04/2011 - 22:20 Kürdler YSK ve Başbakan
8 19/02/2011 - 21:03 Sorunlara Alakalı Olmak
8 06/12/2010 - 17:56 Süreç İşlerken
8 05/09/2010 - 17:20 Anlamak ve Anlaşılmak için Tahammül Kültürü
8 24/6/2010 - 23:53 ŞEX SAİD’İ YAŞADIĞIMIZ ZAMAN İLE ANMAK
8 16/03/2010 - 01:10 Halepçe- Ah-ı Mazlum
8 15/02/2010 - 20:32 GÖRDÜKLERİMİZ ve GERÇEKLER
8 12/12/2009 - 17:12 DTP-ÇÖZÜM VE MUHALİF OLMAK
8 13/08/2009 - 19:52 KÜRD AÇILIMI VE SÜRECİN DİLİ
8 07/06/2009 - 18:13 SÜREÇ-GELECEĞİMİZ VE KÜRD SORUNU
8 23/04/2009 - 01:52 Yaklaşım ve Açılımlar
8 25/02/2009 - 00:00 Abdullah ÖCALAN GATA’ ya Sevk Edilsin
8 29/01/2009 - 23:47 FİLİSTİN VE KÜRDİSTAN
8 28/12/2008 - 23:41 DİRENİŞ KÜLTÜRÜ VE FİLİSTİN
8 27/11/2008 - 21:37 İÇE DÖNÜK SESLİ DÜŞÜNCELER (2)
8 26/10/2008 - 15:49 İÇE DÖNÜK SESLİ DÜŞÜNCELER
8 19/09/2008 - 01:24 MAĞDUR VE BARIŞ
8 07/08/2008 - 17:29 SİSTEMİN ERGENEKONUNA KARŞI HALKIN ORTAK DEĞERLERİ
8 16/07/2008 - 21:40 DEĞERLERİMİZ İLE SOSYAL OLMAK
8 17/06/2008 - 18:08 TANIMLAYABİLMEK VE YAŞANILABİLİR KILMAK
8 11/05/2008 - 16:02 İDEOLOJİSİZ DEVLET Mİ?
8 11/05/2008 - 15:48 İnsanlar Ya İnandıkları Şekilde Yaşarlar Ya da Yaşadıkları Şekilde İnanırlar
8 04/05/2008 - 13:42 ÖZGÜR BİRLİKTELİK SORUMLU BİREY (2)
8 08/04/2008 - 15:34 ÖZGÜR BİRLİKTELİK SORUMLU BİREY (1)
8 20/03/2008 - 23:34 “NEVRUZUN” NEWROZA DÜŞMANLIĞI
8 1/03/2008 - 17:33 100 AYDIN- 3 ZEYNEBİ SES
8 12/2/2008 - 20:30 KÜRDLER VE ÜMMET
8 27/1/2008 - 21:23 FİLİSTİN İÇİN SES VER EY MÜSLÜMAN
8 17/1/2008 - 17:21 KÜRD SORUNUNA DOĞRU ÇÖZÜMLEMELER GETİREBİLMEK
8 8/1/2008 - 22:10 İDEAL VE REALİTE ARASINDAKİ SÜREÇ
8 30/12/2007 - 19:11 BAYRAMI BAYRAM YAPMAK
8 20/11/2007 - 17:09 GÜNLÜK YAŞAM DİLİNDEKİ SAVAŞ
8 7/11/2007 - 17:07 Kürd Sorununa Bir Deneme
 

DUYURULAR

 

FACEBOOK

 

EDİTÖR

 

YAZARLAR

 
Zülfikar FURKAN

Dibîstana Kurdî

Azad SERHILDAN

Günah ve Tövbe

RÖPORTAJ

 

En çok Okunanlar  Bugün  Dün  Bu Hafta  Bu Ay  

KONUK YAZARLAR

 
M.Latif YILDIZ

Dindar Faşistlik

Yorum Hattı
islam
ALLAH ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun. yazılarınızı beğenerek okuyorum .yazılarınızdan dolay...
SADETTİN
"Uludere Karşısında Hasan Karakaya" >>
kardeşlik
Bizim yıllarca çözemediği kürt sorunun temelinde zaten müslümanlık var zaten eğer biz gerçek müslüma...
yusuf
Dindarlar ve Kürtler >>
Vicdan ve Takva
Anlaşılan insanları, Kürd, Türk, Müslüman, İslamcı ve sair bloklara ayırmaya gerek yok. Türk-İslamcı...
Sinan KARA
Dindarlar ve Kürtler >>
Müslümanları İhlasları ( dürüstlükleri) kurtaracak
"Hz Peygaqmber buyuruyor: İnsanlar helaktadır; Alimler müstesna... Alimler helaktadır;Amiller(amel...
Kutbeddin Nurlubaş
Dindarlar ve Kürtler >>
Kitabın orta yerinden okuyorsun Ahmet bey......
vanli
Dindarlar ve Kürtler >>
neden iran yok
sayın hocam elinize ve kaleminize sağlık ama bence eksik olan nokta iran kürdistanı....
fatih
Kürdistan Birleşik Federasyonları >>
Murat Kardeşe
MURAT KARDEŞE Allâh da sizi sevsin, kardeşim. ...
İbrahim Sediyani
Yaseminler Gülümsüyordu Ellerimiz Kavuştuğunda – 21 >>
Asıl Sorun Nedir?
Ümmet 200 yıldır uyuyor. İslamı hurafecilerin eline bırakmış. Onlarda müslümanları gassalın elinde...
Oktay Korkmaz
Kürdistan Birleşik Federasyonları >>
kör sevda
Sayın miroğlu kendinize ve yeni çevrenize göre çok haklısınız. Ama bizde kör ve sağır değiliz. AKP'n...
amed
Kürdistan’ın başbakanı >>
Sayın Savaş'ın önceki yazılarından ''mekkeden bakarak medineyi anlamak ne kadar mümkün'' paylaşımınd...
fatme
Kürdistan Birleşik Federasyonları >>
Enfes bir yazï Rabbul Alemin razı olsun.. Selam ve dua.....
Şervan
Söz Konusu Kürt Olunca Helaller de Haram Olur >>
Evet söz konusu kürt olunca helaller haram oluyor.Ve en acısı'da bunu din adına yapırlar.Ve kürtler'...
HİLAL
Söz Konusu Kürt Olunca Helaller de Haram Olur >>
adamlar haklı 150 ye yakın bombalı eylem yapmış birisini tutanlar o eylemlerinde ortağıdırlar ya değ...
MURAT
Irak'tan Rest: Haşimi İade Edilmezse... >>
Tespitler Eksik Tedavi Yok!
Böylesi Kadir Şinas bir meselenin gündemde tutulması ve değerlendirilmesi kayda değer. Bu değeri kay...
Sinan KARA
"Neo-Kemalizm ve İslamcılık kıskancında Kürt Sorunu" >>
Selam
Değerli Panelistlerin bütün konuşma/ tebliğ metinleri bu ise Panel faciaya dönüşmüştür. Yok eğer bu ...
Şeref
"Neo-Kemalizm ve İslamcılık kıskancında Kürt Sorunu" >>
islamcılara haksızlık paneli
yavuz delal ne zamandan beri islamcıdır da islamcılara ayar verme hakkına sahip olmuştur. ne islamcı...
mustafa
"Neo-Kemalizm ve İslamcılık kıskancında Kürt Sorunu" >>
SELAMUNALEYKUM GÜZEL KARDEŞLERİM. MOLLA MUSTAFANIN HAYATINIIN ÜÇ KESİTİNİ VERDİNİZ, BUNDAN DOLAYI AL...
Molla Mustafa Barzani - Hayranlık uyandıran bir tarih (2) >>
bin yıllık kardeslık bu mu dur......
Yeni Akit'den Uludere için tartışılacak sözler! >>
Hikmet ve Korku
Fidan Güngör'ün ismini söylemeken korkanlar oldukça; maalesef kardeş...Ve buna da HikmeTLİ yaklaşma ...
İdris Çelik
Amed'te bir Kayıp Annesi: Hayatın Tadı Tuzu Anneler >>
tam cumhuriyete yakışan bir başlık ancak cumhuriyet gazetesi gibi zihniyetler böyle düşünüyorlar yaw...
peki naşat
Namaz kılan öğrenci hala haber olabiliyor!!! >>

YORUM/ANALİZ

 

IKTIBAS

 
Remzî PÊŞENG

Özerklik

DOSYA

 

LİNKLER

GAZETELER

Yeni Asya Yeni Şafak
Türkiye Vakit
Star Sabah
Taraf Zaman
bugun Hürriyet
Radikal Vatan
Akşam Milliyet

Video Galeri

Diğer Videolar

Öze Dönüş Platformu Hakkari Kutlu Doğum Haftası Etkinliği 3.Bölüm
Öze Dönüş Platformu Hakkari Kutlu Doğum Haftası Etkinliği 2.Bölüm
Öze Dönüş Platformu Hakkari Kutlu Doğum Haftası Etkinliği 1.Bölüm
Son Darbe 28 Şubat 12.Bölüm (SON)
Son Darbe 28 Şubat - 11.Bölüm
Son Darbe 28 Şubat - 10.Bölüm
Son Darbe 28 Şubat - 9.Bölüm

Foto Galeri

Diğer Galeriler

KARİKATÜR
KAR TANELERİNDEKİ MUHTEŞEM SANAT
"KAÇAK UMUTLAR"
ŞIRNAK - ROBOSKİ KÖYÜ KATLİAMI "SON YOLCULUK"
ŞIRNAK - ROBOSKİ KÖYÜ KATLİAMI (2011)
İRAN İNGİLİZ BÜYÜKELÇİLİĞİ BASKININDAN KARELER
DERSİM KATLİAMI DÖNEMİN GAZETE MANŞETLERİ
 
New Page 1

Ana Sayfa

Ana Sayfam Yap

Sitene Ekle

İletişim

Hakkımızda

Copyright © 2007 UFKUMUZ
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz - Yasal Uyarı SITEMAP
İrtibat E-mail:bilgi.ufku@hotmail.com - bilgi@ufkumuz.com