Anasayfa

Sitene Ekle

Foto Galeri

Video Galeri

Ziyaretçi Defteri

İletişim

Hakkımızda

Üyelik

KURDÎ

TEFEKKUR

08 Şubat 2012

DÜŞÜNCE UFKU MAKALELER İMAN HAKİKATLERİ
 
'Sandığa giderken son kez düşünün'
Doç. Dr. Osman Can, yüksek yargının politik konulardaki performansının seri cinayetler performansı olduğunu söyledi...

04/09/2010 - 18:17
1:1 1:1,2 1:1,5
 

Her bir faşizmi, ayakta tutacak bir yargı silahı vardır" diyen Can, "Doğan Öz cinayeti Yargıtay eliyle temize çıkarıldı. Katil suçunu itiraf ettiği halde Askeri Yargıtay temize çıkardı. Oysaki temize çıkmamış olsaydı çok başka ilişkiler çorap söküğü gibi ortaya çıkacaktı. Çünkü savcı Doğan Öz'ün katilinin ortaya çıkmaması gerekiyordu, bunu da ancak yargı yapabilirdi. Abdi İpekçi, Çetin Emeç, Uğur Mumcu, Hrant Dink cinayetleri Türkiye'nin vicdanının yok edildiği davalardır." değerlendirmesini yaptı.

12 Eylül'de yapılacak referanduma da değinen Can, halkın sandığa giderken, son kez düşünmesi gerektiğini belirterek, "Türkiye'de darbe yargısıyla devam etmek istiyor muyuz, istemiyor muyuz? 17 bin faili meçhul cinayet 34 bine çıksın mı çıkmasın mı ve bir generalin istediği hâkimi meslekten atabilsin mi atamasın mı? Halk, kendisine bu soruları sorarak karar vermeli." dedi. Can, Yargıtay üyelerinin ses kayıtlarıyla ilgili olarak da, yüksek yargının bir operasyon merkezi gibi çalıştığını söyledi.

Timaş Yayınları'ndan çıkan "Darbe Yargısının Sonu" isimli kitabıyla gündeme gelen Demokrat Yargı Derneği Eş Başkanı Osman Can, Türkiye'deki yargı sitemi üzerine çarpıcı açıklamalarda bulundu.

'ANKARA'DA BİR YARGI YOK, BUNU DA KANITLARIM'

Osman Can, 8 yıllık görev yaptığı dönemin sonunda Ankara'da bir yargı olmadığını bilen birisi olduğunu ve bu iddiasını kanıtlayabileceğini söyledi. Can, "Adı geçen konuşmayı yapan insanları tanırız, onların dışındakileri de tanırız. 8 yıllık süre içinde yargı bürokrasisinin tepesinde oldum. Orada yaptığım analizler ile Türkiye'de halkın yargısının olmadığı sonucunu öğrendim. Medyada veya sermaye kesiminde çalışan bir insan bu gerçekliği bilmez ve Ankara'da yargı olduğunu düşünür. Bu nedenle de Türkiye'de yapılan bu tartışmaları çok iyi kavrayamaz. Ben Ankara'da yargı olmadığını çok iyi bilen ve bunu da kanıtlayabilecek bir insanım. 2003 yılından beri Ergenekon veya diğer siyasi davalar ile ilgili Ankara bürokrasisinde ne gibi hareketlilikler olduğunu bilen insanlarız. Bu yüzden Ergenekon, Balyoz, Kafes gibi davalar için kimse 'yanlış, mümkün olmayan' gibi şeyler demesin yarın pişman olmak durumunda kalırlar." diye konuştu.

'YÜKSEK YARGI OPERASYON MERKEZİ OLARAK ÇALIŞIYOR'

Son günlerde Yargıtay mensuplarına ait ses kayıtlarına değinen Osman Can, yüksek yargının ideolojik konsey ve operasyonel merkez olarak kullanıldığını söyledi. Can, ses kayıtlarını, "Bu konuşmaların çok daha ötesinde unsurların Danıştay, Yargıtay koridorlarında yapıldığını biliyoruz. Çok farklı yerlerde çok ilginç toplantılar yapılıyor. Adeta yüksek yargının ideolojik konsey, bir operasyon merkezi olarak çalıştığını ve etkinlikte bulunduğunu aşağı yukarı Ankara'daki herkes bilir. Kim nerede ne zaman, nasıl toplanmıştır, bir kapatma davası açtıralım mı, açtırmayalım mı çeşitli figürler bir araya gelerek değerlendirir. Bunlar gerçektir ve bu yüzden Ankara'da yargı yoktur." değerlendirmesinde bulundu.

"DANIŞTAY, YARGITAY BAŞKANLARI SİSTEM SAYESİNDE BAŞKAN OLMUŞLARDIR"

HSYK Başkanvekili Kadir Özbek'in referandumda hayır denmesi için 'mücadelemiz sürecek' sözlerini de eleştiren Osman Can, Özbek'in sözlerine karşılık ilginç bir tespitte bulundu. Can şöyle konuştu: "Bu hukuk sistemine bilge bir yargıcı da koysanız bugün tartışmalı olarak gördüğümüz insanlara dönüşür. O yüzden HSYK Başkanı falanca şahıs, Yargıtay Başkanı falanca şahıs. Aslında mevzu o şahıslarla ilgili değildir. Çünkü sistem o insanları o noktaya getirmiştir. O noktaya gelmez ise zaten, HSYK, Danıştay, Yargıtay Başkanı olamazlar. Sistem bu şekilde insanları yukarılara doğru taşıyorsa, elbetteki mücadele edeceklerdir; kaçınılmaz sonuçtur. Ama Türkiye'nin böyle bir sistem ve statüko için adaleti bir kenara atan politik bir duruş için mücadele etmeyecekleri bir sisteme dönüşmesi lazım. Böyle bir 'yargı'ya ihtiyacımız vardır."

"YARGITAY VE DANIŞTAY'IN PERFORMANSI SERİ HUKUKİ CİNAYETLER PERFORMANSIDIR"

Faili meçhullerle ilgili davaların sonuçlanamadığını belirten Doç. Dr. Osman Can, Danıştay ve Yargıtay'ın politik konulardaki performansını ise 'seri cinayetler' performansını benzetti. Can konuyla ilgili şu görüşleri dile getirdi:

"Her bir faşizmi, ayakta tutacak bir yargı silahı vardır. 17 bin faili meçhul cinayet yaşandı bu ülkede. 1980 darbesine Türkiye'yi getiren süreçler vardır. O yüzden, bu referandum 12 Eylül ile hesaplaşma değil, 27 Mayıs ile bir hesaplaşmadır. 80 döneminde Doğan Öz cinayeti Yargıtay eliyle temize çıkarıldı. Katil suçunu itiraf ettiği halde Askeri Yargıtay temize çıkardı. Oysaki temize çıkmamış olsaydı çok başka ilişkiler çorap söküğü gibi ortaya çıkacaktı. Çünkü savcı Doğan Öz'ün katilinin ortaya çıkmaması gerekiyordu, bunu da ancak Yargı yapabilirdi ve yargı yaptı. Abdi İpekçi, Çetin Emeç, Uğur Mumcu, Hrant Dink cinayetleri Türkiye'nin vicdanının yok edildiği davalardır. 28 Şubat döneminde şu anki HSYK başkan vekilinin de içinde olduğu yüksek yargı heyeti, genelkurmay brifinglerine katılmışlardır. Ayrıca şunun da altını çizmem lazım; 28 Şubat'tan sonra Türkiye muhteşem bir yol almıştır. Faili meçhul cinayetlerinin yakınları yargıdan netice alamayınca AİHM'e gittiler. Çünkü savcılar dosyaları kapattı ve takipsizlik kararı verdiler. Savcılar çok açık ve net gözüken, yalanların üzerine dosya tanzim ettiler ve davalar kapandı. Dava açılsa bile mahkemeler kapattı ve beraatle sonuçlandırlar. Yargı hiç kimseye dokunmuyor. Peki o zaman yargı niye var. Bir savcı neden bir cinayet gerçekleştiği zaman davanın sonuna kadar gidemiyor. Bunu HSYK'ya bakarak cevaplandırabilirsiniz. Ferhat Sarıkaya örneği var. Bütün bunlar hukuki cinayetlerdir. Yargıtay ve Danıştay'ın politik konulardaki performansı seri hukuki cinayetler performansıdır. Referandum geçtikten sonraki kompozisyon olmuş olsaydı, o faili meçhul cinayetin üzerine gitmeyen savcı meslekten atılırdı. Ferhat Sarıkaya kesinlikle savcılıktan atılmazdı."

'AK PARTİ İÇİN HAZIRLANAN İDDİANAME ANAYASAL BİR SUÇTUR'

Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı'nın 2008 yılında Adalet ve Kalkınma Partisi'nin kapatılması için açmış olduğu davayı da değerlendiren Can, raportörü olduğu dosyayı ilk gördüğünde, AK Parti'nin kapatılması için düzenlenen metnin üzerine iddianame yazılamayacağını ve yargıç olarak da altına imza atılamayacağını düşündüğünü söyledi. Can o dönem ile ilgili şu ifadeleri kullandı:

"Demokratik bir ülkede halkın önemli bir onayına sahip bir partinin, demokratik anayasal düzende çatışma içinde olması mümkün değildir. Batı demokrasilerinde de böyledir. Daha marjinal partilere yönelik bir tedbir olarak parti kapatma düşünülür. Parti kapatma davası açma yetkisi de genellikle hükümetlere verilir. Fakat bizde durum böyle değildir. Çünkü, Anayasa Mahkemesi'nin 1962 tarihinden göreve başladığı tarihten günümüze kadar kapatılan siyasi partilere baktığınız zaman, hiçbir siyasi partinin insan hakları ihlali veya demokrasiye aykırılıkları nedeniyle kapatılmadığını görürsünüz. O zaman ya 2500 yıllık dünya demokrasi mücadelesini verenler yanılmıştır, ya da Türkiye'deki sistem demokratik değildir. Bu benim öznel düşüncelerimi de bir kenara bırakarak, hukukçu olarak dosyaya bakmak zorundaydım. İddianameyi baştan sona kadar okuduktan sonra bu iddianamenin yargının az buçuk makul olduğu bir sistemde dahi, böyle bir metnin başlığına iddianame sıfatını yakıştırıp, altına da yargıç olarak imza atmanın mümkün olamayacağını düşündüm. Böyle bir iddianame hukuk devletinde ortaya çıkmaz. Çünkü hukukçu olarak metodolojiyi takip etmek zorundasınız. Gerekçelerinizi ve argümanlarınızı temellendirmek, mantıksal örgüyü kurmak zorundasınız. En azından dava sürecine belgeleri, bilgileri çarpıtarak aktarmamak zorundasınız. Olmayan şeyleri olmuş gibi oraya aktaramazsınız. Anayasa Mahkemesi'de bunu kararında teyit etmiştir. Çünkü mahkemenin gerekçesinde, bu kararda delillerin olduğundan farklılaştırılarak iddianameye aktarıldığı AYM kararında yazmaktadır. Çok açık bir şekilde anayasal bir suç işlenmiştir. Bu iddianamenin kendisi anayasal bir suçtur. Ama Türkiye'de 'bu suçu sadece halkın temsilcileri işleyebilir ve darbelerle biz indirebiliriz' denilmektedir. Oysa ki, devletin efendileri, koca koca cübbeli yargıçlar, üniformalılar, Ankara'nın kravatlıları ülkenin hakimi olarak kendisini görüp de halkı mahlukat olarak gören insanlar hiçbir zaman suç işleyemezler zaten. Böyle bir gerçek var ne yazık ki."

Osman Can, davayla ilgili raporunu mahkemeye teslim ettiğinde de Ak Parti'nin kapatılamayacağını düşündüğünü kaydetti.

'VATANDAŞ SANDIĞA GİTMEDEN ÖNCE SON KEZ DÜŞÜNSÜN'

Son olarak 12 Eylül'de yapılacak referanduma da değinen Can, halkın sandığa giderken, son kez düşünmesi ve "Türkiye'de darbe yargısıyla devam etmek istiyor muyuz, istemiyor muyuz? 17 bin faili meçhul cinayet 34 bine çıksın mı çıkmasın mı ve bir generalin istediği hâkimi meslekten atabilsin mi atamasın mı?" sorularını kendisine sorarak oyunu vermesi gerektiğini' söyledi. Can, bu sürecin bireyler üzerinde tarihsel sorumluluğu olacağını sözlerine ekledi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış.

Kategorideki Diğerleri

Mit'e Yargı Koruması mı Geliyor?
Başbakan Erdoğan'ın talimatıyla MİT mensuplarının yargılanmalarını düzenleyen bir çalışmanın Meclis'e sevkedileceği iddia edildi.
Suriye 49 Türk istihbaratçıyı tutukladı iddiası
Lübnan'da yayınlanan L'Orient Le Jour gazetesinin Şam FM Radyosu'na dayandırdığı habere göre Türkiye ile Suriye, ülkede gizli bir şekilde faaliyet yür
TRT'den, valilik destekli Kürtçe albüm
'İl İl Türkülerimiz-2' adı altında Kürtçe müzik albümü çıktı
Demirtaş Roboski'deydi: 'Halkına zulmediyorsun'
Roboski'de katledilen 34 yurttaş için verilen mevlitte konuşan BDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, "42 gündür burada ne yaşandığını bir analar b
İstanbul Emniyet Müdürü'nden görevden alma açıklaması
İstanbul Emniyet Müdürü Hüseyin Çapkın, KCK soruşturmalarını yürüten iki şube müdürünün görevden alınmasıyla ilgili bir açıklama yaptı.
MİT'e Yargı Koruması Geliyor
Başbakan Erdoğan'ın talimatıyla MİT mensuplarının yargılanmalarını düzenleyen bir çalışmanın Meclis'e sevkedileceği iddia edildi.
Altan Tan:  Arınç 'Haddimi Aştım' demelidir
Tan, Meclis’te düzenlediği basın toplantısında Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın "Kürtçe medeniyet dili değil" yönündeki sözlerini eleştirdi.
İstanbul Emniyeti TEM ve İstihbarat Müdürleri görevden alındı
İstihbarat ve Terörle Mücadele Şube Müdürleri görevden alındı
Kışanak: Sonunda MİT de KCK'li oldu!
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, "KCK" kapsamında sanık olarak MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ı ifadeye çağırmasına ilişkin BDP Eş Genel Başkanı Gültan Kı
MİT'e ifade davetine hükümetten ilk tepki
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu: Siyasi talimatla yapılan gizli bir görüşmedir.
MİT'ten ifade daveti iddiasına cevap
Salih; “Kürtler Irak’ın parçalanması için çaba harcamıyor”
Kakeyî; “Türkiye, Roboski kurbanlarının ailelerinden özür dilemelidir”
Dışişleri Arşivleri Açılıyor
Erdoğan'dan Arınç'a ve hükümete sert tepki
KPSS’de kopya skandalı sonrası 8 kişinin cezaları verildi
Makarna Soğuk Diye Askerin Dizini Kırdı 
KCK'den 12 kişi daha tutuklandı
Kozinoğlu'ndan MİT'e 2 sır mektup
JİTEM merkezindeki kafatası sayısı 29’a yükseldi
Hakan Fidan, Taner ve Güneş KCK'den ifadeye çağrıldı
İHH, kaçırılan 11 İranlıyı serbest bıraktırdı
Altan TAN: Başbakan, Uludere'nin Sorumlusunu Açıklasın
Gazeteci Nedim Şener’e beraat
Nûbihar: Arınç’ın tavrı Kürtlere hakaret!
O öğretmen gözaltına alındı
Hakkari'de 17 gözaltı
'Protokoller hala masada' 
Müfettişler o görüntüleri izledi
'Yeşil' kod adlı Mahmut Yıldırım için yakalama emri

DUYURULAR

 

EDİTÖR

 

YAZARLAR

 
Zeynep IŞIK

Ey Hüseyin!

RÖPORTAJ

 
En çok Okunanlar  Bugün  Dün  Bu Hafta  Bu Ay  
1 İbrahim Sediyani Yazdı: Bülent ARINÇ
2 Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid
3 Suriye muhalefetinde kim kimdir?
4 Kozinoğlu'ndan MİT'e 2 sır mektup
5 Makarna Soğuk Diye Askerin Dizini Kırdı 
6 Altan Tan:  Arınç 'Haddimi Aştım' demelidir
7 MİT'e ifade davetine hükümetten ilk tepki
8 Erdoğan'dan Arınç'a ve hükümete sert tepki
9 'Afet yaşıyoruz. Bizim gücümüz kar temizlemeye yetmiyor'
10 Demirtaş Roboski'deydi: 'Halkına zulmediyorsun'

KONUK YAZARLAR

 
M.Latif YILDIZ

Kürtler ve Lütuf

En Çok Yorumlananlar

 Bugün  Dün  Bu Hafta Bu Ay  
1 Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid
2 İbrahim Sediyani Yazdı: Bülent ARINÇ
3 Kozinoğlu'ndan MİT'e 2 sır mektup
4 KCK'den 12 kişi daha tutuklandı
5 Makarna Soğuk Diye Askerin Dizini Kırdı 
6 KPSS’de kopya skandalı sonrası 8 kişinin cezaları verildi
7 Dışişleri Arşivleri Açılıyor
8 Erdoğan'dan Arınç'a ve hükümete sert tepki
9 Suriye muhalefetinde kim kimdir?
10 Kakeyî; “Türkiye, Roboski kurbanlarının ailelerinden özür dilemelidir”
Yorum Hattı
süper bir değerlendirme, tebrik ediyorum......
Hawar
Bülent Arınç >>
düşünen beynine, kalem tutan eline ve yazan kalemine sağlık. inşaallah zatı muhterem okur yazınızı....
idris fidan
Bülent Arınç >>
Corba!
Dun sabah corba icerken, ansizin bir vizilti duydum. Bir sinek icgudusune engel olamayip dalmis beni...
Bako
Linç güruhuna gevap Yüzü kara olanın eli kara çalar >>
Ölüm denizinde iman kabul değilse, bedeni de gelecek nesillere ibret kalabilir
Yavuz ağabeyin bu değerlendirmesinden sonra British Müzesinde bedeni bütün dünyaya bir ibreti alem ...
kutbeddin nurlubaş
Ölüm Denizinde İman! >>
Sayın yazar emeğinizden dolayı allah sizden razı olsun. ...Kürt millileşmesi tek parçalı, tek boyutl...
yasir kaya
Millileşmede Ulusal Hareketlerin Rolü >>
molla ubeydullah dalar
hocam yazınızdan çok etkilendim ubeydullah hoca akrabam olur onun şehit edilmesi beni çok sarstı.ken...
mehmet nuri
Fidan Güngör Hayatı, Mücadelesi, Fikirleri (3) >>
Selamun Aleykum
Allah'ın rahmeti ve bereketi onun yolundan gidenlerin üzerine oldun.. Günümüz mevcut şartlarını dü...
Eşref Güler
Fıtri Özelliklerin Kaybedilmesi >>
Lütfunuz(!) başınızı yiyecek!Aynen Katılıyorum!
Akp ye oy verdiğim halde sayın ünsalın eski akp milletvekili oluşu bile gözüme batar oldu... Neden d...
Hüseyin Can
Kürtler ve Lütuf >>
selamlar
dikkate alınırmı bilmiyorum ama bir öneride bulunmak istiyorum.örgütlenmelerde bu bir web sitesi,bir...
f.pala
Öze Dönüş Platformu ve Kadın >>
ALLAHIN selamı magfiret ve bereketi üzerine üzerimizde olsun.hocam bende gecen bu tarz bir eleştirir...
sabahattin
Eleştiri Hastalığı >>
Çok mu önemli?
Mustazaf Amedi kim şehid etti diye sormuş. Kimin şehid ettiğinden çok şehidin kim olduğu daha önemli...
Sadece Amedi
Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid >>
bassagligi
degerli insan senin olumune cok uzuldum sizin gibidegerli insanlari kaybetmek derinden insani etkili...
zelal serhat
Abdullah Varlı Vefat Etti >>
En iyi kürt ölü kürt kardestir.müslüman türk kardeslerin sözü!!!
yorum baslikta... wesselam...
özgür ebuzer
İbrahim Sediyani Yazdı: Bülent ARINÇ >>
kim şehid etti?
Peki kimler şehid etti bunu da yazın bi öğrenelim....
Mustazaf_Amedi
Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid >>
Seni Rahmetle Yad ediyoruz ey şehid. Ebuzerin yoldaşı. Mustazafların mazlumların yol arkadaşı. Se...
Nezan
Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid >>
Öncelikle Allah sizden razı olsun, bu güzel çalışmanızdan dolayı. Allah emeği gecen herkesten razı o...
Zaza Kemal
Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine >>
Ayrıca
Ayrıca söyleşinin ikincibölümü İle BENAV arkadasın sonradan yapacağı yorumu merakla bekliyorum:)))...
yasir kaya
Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine >>
Allah razı olsun sizden
Üstatı bütün yönleriyle, sorularla cevapladığınız için Allah sizden razı olsun, özellikle dönemim y...
yasir kaya
Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine >>
ayna bakmak
___________________________ EDİTÖR: Bizim misyonumuzda hakkı ve hukuku savunmak,zulme ve haksızlığa...
mehmet
O görkemli 'İnqılab'dan böyle bir hayıflanma kalmalı mıydı? >>
Ölüden diri, diriden ölü çıkarılır
“Ölüden diriyi, diriden de ölüyü O çıkarıyor.” Rum Sûresi, 30:19. Sunuhatta, Bu aye...
Kutbeddin Nurlubaş
O görkemli 'İnqılab'dan böyle bir hayıflanma kalmalı mıydı? >>

YORUM/ANALİZ

 

IKTIBAS

 
İbrahim SEDİYANİ

Bülent Arınç

Ahmet ALTAN

Ortadoğu

DOSYA

 

LİNKLER

GAZETELER

Yeni Asya Yeni Şafak
Türkiye Vakit
Star Sabah
Taraf Zaman
bugun Hürriyet
Radikal Vatan
Akşam Milliyet

Video Galeri

Diğer Videolar

Felekê Yeman!
Roboski Katliamı +18 Görüntüleri
33 Kurşun Şiiri - Ahmed Arif
Dersim 38 Belgeseli 7. Bölüm
Dersim 38 Belgeseli 6. Bölüm
Dersim 38 Belgeseli 5. Bölüm
Dersim 38 Belgeseli 4. Bölüm

Foto Galeri

Diğer Galeriler

KAR TANELERİNDEKİ MUHTEŞEM SANAT
"KAÇAK UMUTLAR"
ŞIRNAK - ROBOSKİ KÖYÜ KATLİAMI "SON YOLCULUK"
ŞIRNAK - ROBOSKİ KÖYÜ KATLİAMI (2011)
İRAN İNGİLİZ BÜYÜKELÇİLİĞİ BASKININDAN KARELER
DERSİM KATLİAMI DÖNEMİN GAZETE MANŞETLERİ
MİLYONLARCA MÜSLÜMAN ARAFAT'TA
 
New Page 1

Ana Sayfa

Ana Sayfam Yap

Sitene Ekle

İletişim

Hakkımızda

Copyright © 2007 UFKUMUZ
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz - Yasal Uyarı SITEMAP
İrtibat E-mail:bilgi.ufku@hotmail.com - bilgi@ufkumuz.com