Anasayfa

Sitene Ekle

Foto Galeri

Video Galeri

Ziyaretçi Defteri

İletişim

Hakkımızda

Üyelik

KURDÎ

TEFEKKUR

08 Şubat 2012

DÜŞÜNCE UFKU MAKALELER İMAN HAKİKATLERİ
 
 Sertaç Bucak: Kürt ulusal hattı oluşturmak istiyoruz
Bir grup Kürt siyasetçiyle Lêgerîna Kurdên Demokrat (LKD) oluşumuna giden Sertaç Bucak, güçlenmeleri halinde siyasal partileşmeye gideceklerini duyurdu.

04/06/2010 - 16:10
1:1 1:1,2 1:1,5
 

Bir grup Kürt siyasetçiyle Lêgerîna Kurdên Demokrat (LKD) oluşumuna giden Sertaç Bucak, güçlenmeleri halinde siyasal partileşmeye gideceklerini duyurdu.

Irak Kürdistan Bölgesi’ni örnek aldıklarını belirten Bucak, “Amacımız Kürtler içerisinde ulusal bir hat oluşturmak” dedi.

Ünlü Kürt öncüsü Xalid Begê Cibîrî’nin yeğeni Tahsin Sever ve bir grup Kürt siyasetçi ile Lêgerîna Kurdên Demokrat’ı (LKD) kuran Sertaç Bucak, LKD’nin amacını, örgütlenme yöntemlerini, BDP, HAKPAR ve diğer Kürt partileri ile aralarındaki farkı AKnews’e anlattı.

Lêgerîna Kurdên Demokrat (LKD) oluşumu hangi ihtiyaçtan doğdu?

sertacbucakKürt halkına haksız ve hukuksuz bir statü dayatıldı. Bizim bu statüyü değiştirmemiz gerekiyor. Geçmişte yapılan hiçbir çalışmayı küçümsemiyorum. Yapılan her çalışma bu halkın özgürlüğüne, kurtuluşuna bir katkı. Fakat yapılan bütün bu çalışmaların hepsi, harcanan çabalar, bu mücadelenin başarıya ulaşmasını maalesef gerçekleştirememiştir. O açıdan biz var olandan farklı düşünüyoruz.

Farkınız ne?

İçinde yaşadığımız dönemin özelliklerini de göz önüne alarak, yeni bir arayış içerisine girmenin gerekli olduğu kanaatine vardık. Böyle bir arayışı başlattık. Biz Kürtler'in bir millet olduğuna inanıyoruz. Onların kendi topraklarında, kendi ülkelerinde, kendilerini yönetmesi gerektiğine inanıyoruz. Bir şekilde Kürt halkının kendi kaderini örgütleme hakkı olmalıdır. Ama bunun statüsünün ne olacağını, mücadelenin koşulları belirler.

Örgütlenme yöntemleriniz neler?

Biz bu mücadelenin demokrat, şiddet dışı, siyasal mücadele olarak yürütülmesi taraftarıyız. Çünkü içinde bulunduğumuz süreç, dünyadaki konjoktur ve Kürt halkının da yaşadığı deneyimler, demokratik bir mücadelenin daha çok sonuç alıcı olacağını gösteriyor bize. Eğer sonuç alınmak istiyorsa, özellikle bu dönemde demokratik ve siyasal bir mücadeleye daha çok ağırlık verilmelidir.

Bir dönem HAKPAR Genel Başkanlığı’nı da yaptınız. LKD’nin HAKPAR’dan farkı ne olacak?

sertacbucakHAKPAR gurupların bir koalisyonuydu. Biz öyle bir gruplar koalisyonu değiliz. Her birimiz farklı mücadele geleneklerinde çalışmış, Kürt mücadelesine emek vermiş insanlarız. Ama bugün birey olarak bir araya geldik ve ortak bir takım şeyler yakaladık. O anlamda bir defa oluşum olarak bir farkımız var. Kişisel, bireysel hak hukuk temelinde bir araya gelmiş Kürtleriz.

Bu oluşumda bulunanlar hangi gelenekten geliyorlar?

KUK, KDP geleneğinden gelen arkadaşlarımız var. Özgürlük Yolu’ndan gelenler var. DDKD hareketinden, Rizgari, Ala Rizgari’den gelenler var. Kawa hareketinden gelenler var. Kürdistan’da mücadele etmiş çeşitli gelenekten gelen insanlar var.

Bu kadar farklılığı bir araya getiren neden ne?

Geçmişte bu hareketlerde yer aldığımız için bir pişmanlık falan duymuyoruz. O dönem öyle yapmak gerekiyordu. Hepimiz farklı kulvarlarda mücadele ettik. Ama bugün özellikle bizi bir araya getiren nokta şu. Biz milli bir hat yaratmak istiyoruz. Herkesi kucaklayıcı, herkese açık, herkesin kendini içinde ifade edebileceği bir oluşum ön görüyoruz. En geniş kesimleri içerisinde toparlayan bir arayışın içerisindeyiz. Eğer böyle bir şeyi yaratabilirsek, bence Kürt halkının mücadelesi anlamında önemli mesafeler kat edilecek.

Kısa, orta ve uzun vade tarzında bir planlamaya gittiniz mi? Hangi aşamada neyi ön görüyorsunuz?

sertacbucakLKD’nin çok geniş bir ilişki ağı var. Her tarafla buluşuruz. Çünkü bir siyasi parti değiliz, bir hareket de değiliz. Ama bir şeyi ortak ve legal zeminde yaratmak istiyoruz. Meşru zeminde, açık, gizlisi saklısı olmayan bir oluşum geliştirmek istiyoruz. İlk yapacağımız şey çeşitli bölgelerde bürolarımızı açacağız. Daha sonra bu yapılan çalışmalar sonucunda, bürolar açarken de gençlik ve kadın çalışması yürüteceğiz. Gençlik ve kültür merkezleri açacağız. Daha sonra belirli bir aşamaya geldikten sonra –bu bir iki yıl olabilir- siyasal bir hareket yaratmayı düşünüyoruz.

Siyasal hareketten kastınız partileşme mi?

Elde ettiğimiz mesafeye göre, toplanan kurul bir siyasal parti kurmayı da hedefleyebilir, bir siyasal hareketi de hedefleyebilir. Bunu mücadelenin arayışları ve düzeyi belirler. Güneydekilere baktığımızda, onların yakaladığı başarı çizgisini neden biz de başaramayalım?

Kürdistan Bölgesi’ni mi örnek alıyorsunuz?

Evet, orayı örnek alıyoruz. Biz sadece oranın demokratik yapısını, oranın azınlıklara karşı tavrını, oranın sorunların çözümüne ilişkin yaklaşımlarını, sağladıkları başarıları çok önemli görüyoruz, örnek alıyoruz. Parlamentosu var, hükümeti var, ekonomik durumu, siyaseti kabul görülen bir şey. O anlamda ulusal bir hattın burada da başarılı olabileceğini düşünüyoruz.

BDP’den farkınız ne olacak?

sertacbucakBDP kendisini bu sorunun iradesi olarak görmüyor. Bunlar çözümü başka yerde görüyor. DTP’nin kapatılmasına karşı çıktık, bu dönem başlarına bir iş gelirse, yine karşı çıkarız. Onların baskı görmesini hoş görmeyiz, kabul etmeyiz. Ama biz kendi karar mekanizması olan, siyasetini kendisi üreten, yürüten ve kendi iradesi olan bir hareket oluşturmak istiyoruz. Biz irademizi hiç kimseye teslim etmeyiz. Legaliz, herhangi bir yerle tabanımızı paylaşmıyoruz. O nedenle kimsenin iradesine tabii değiliz. Bu siyasal yapının organları ne yapılıp yapılmayacağına karar vermelidir.

Taleplerinizde bir farklılık var mı?

Tabiî ki farklılık var. Ben şunu soruyorum, acaba BDP’nin talepleri var mı? Geçmişte bir özerklik projeleri vardı. O konuda da tam net değiller. 26 tane özerk bölge söylüyorlar. Bakın Kürtler zaten 4 parçaya bölünmüş. Siz de kalkıp bunu yeniden parçalarsanız, olmaz. Bizim en önemli farklılıklarımızdan bir tanesi şu; biz kendi ülkemizde iktidar olmak istiyoruz. Bizim bir ülkemiz var. Ve bu ülkede, bu halk iktidar olmalı. Bunun biçimlerini tartışabiliriz. Bu siyasal mücadelenin gücüne, uluslar arası konjokture bağlı bir şey. Biz Kürtler'in kendi kendilerini yönetebileceğini sınırın öte yanında gördük. Ve biz kendi kendimizi çok daha iyi bir şekilde yönetebileceğimize inanıyoruz.

Siyasal dil ve üslubunuz ne olacak?

Kendi dışımızda olan hiçbir şeyi yok saymıyoruz. Çünkü zaten bizim ülkemizde de tek bir siyasi hareketin olması çok büyük bir eksikliktir siyasi anlamda. Biz çok seslilikten yanayız. Demokratik tercihlerin serbestçe, özgürcü yapılabilmesinden yanayız. Siyasal mücadele olabilir ama bu fikri yönde olmalıdır. Türkiye’ye baktığımızda, çok önemli bir ulusal sorunda Adalet ve Kalkınma Partisi, CHP ve diğerleri hep bir ağızdan konuşuyor, aynı ortak tavrı sergiliyorlar. Ama biz Kürtler'de böyle değil.

sertacbucakBizde bir siyasi hareket ne diğerinin varlığını kabul ediyor ne de ona dostane bir bakışla bakıyor. Bu ülkenin en güçlü hareketi, kendisi dışında hiçbir şeyi Kürt görmüyor. Böyle bir şey olmaz. Herkes Kürt’tür. Her Kürt'ün siyasal anlamda farklı görüşleri olabilir. Ama önemli olan ulusal kurumların savunulması, ulusal davanın savunulması ve o anlamda da kapsayıcı olabilmek.

Uluslar arası güçlerle ilişkileriniz var mı?


Biz arayış olarak Kürdistan’dayız. Fakat prensiplerimiz içerisinde şu var; biz diyoruz ki, biz medeni dünyanın ortak değer yargılarını kendimize referans olarak alıyoruz. Şimdi bu bir Avrupalı, bir Amerikalı, ya da yurt dışından herhangi biri bu prensibimizi okuduğu zaman, bizim sorunlara yaklaşım perspektifimizi çok çabuk anlar. Ve bizim bu anlamda ittifaklarımız doğar. Yani bizim söylediklerimiz batı dünyasının değer yargılarıyla örtüşen bir durum. Çünkü bir serbest piyasa ekonomisini savunuyoruz.

Liberal bir örgütlenme olacak yani…

Türkiye’de liberal terimi çok darbe yiyen bir terim, o nedenle o terimi kullanmıyoruz. Özgürlükçü, serbest piyasa ekonomisini savunan bir hareketiz. Avrupa ülkelerinde olduğu gibi sosyal yönü ağır basan bir sistemi savunuyoruz. Sol bir hareket değiliz ama içimizde sol görüşlü arkadaşlar da var, beraber hareket ediyoruz.

Kürtler'de şöyle bir durum var. BDP’yi benimsemeyen seçmen, HAKPAR, ya da KADEP’e gitmiyor. Kürtler'in dışındaki bir partiye gidiyor…

Biz siyasetin Kürdistan’da çoğulculaşmasını istiyoruz. Bir Kürt farklı siyasal duruşlar arasında seçim yapabilmelidir. Eğer bir Kürt bir Kürt partisine kızıp bambaşka bir yerlere gidiyorsa bu bir kayıptır. Bunun vebali bütün Kürt siyasi partilerindedir. O açıdan biz bunu kırabileceğimizi düşünüyoruz.

PORTRE / SERTAÇ BUCAK

10 Ocak 1951 yılında Urfa’nın Siverek ilçesinde dünyaya gelen Sertaç Bucak, Şanlıurfa Şair Nabi İlkokulu’nda öğrenimine başladı. 1962 yılında Diyarbakır Maarif Koleji (Diyarbakır Anadolu Lisesi) giriş sınavını kazandı. Babası Faik Bucak, Türkiye Kürdistan Demokrat Partisi Genel Başkanlığı yaptığı dönemde, suikast sonucu öldürüldü. Sertaç Bucak, babasının öldürülmesinden sonra İstanbul’a gitmek zorunda kaldı.

1969 yılında Kadıköy Anadolu Lisesi’ni bitirdi. 1970’de İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde öğrenime başladı ve 29 Ekim 1970’de Federal Almanya’ya gitti. Heidbelberg Üniversitesi’ni bitiren Bucak, 1978 yılında Petrol Yüksek Mühendisi oldu. 1983 yılında Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığını siyasi nedenlerden dolayı kaybetti.

Bucak 32 yıl aradan sonra, 2 Temmuz 2002 tarihinde ilk kez ülkesine döndü. 2004 yılında tesadüf sonucu 1993’te yeniden T.C. vatandaşlığına alındığını öğrenince, Siverek’e yerleşti. İngilizce ve Almanca dillerinde çok sayıda insan hakları ihlalleri ile ilgili rapor ve kitap yayınlayan Bucak, bir çok yabancı dergi ve gazetelerde makale yazdı.  Kasım 2006’da Hak ve Özgürlükler Partisi Genel Başkanlığı’nı yapan Bucak, bir grup Kürt siyasetçiyle Lêgerîna Kurdên Demokrat (LKD) oluşumunu kurdu.

Maşallah Dekak / AKnews

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış.

Kategorideki Diğerleri

Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine
Cumhurbaşkanı Celal Bayar ve Başbakan Adnan Menderes'e 80 küsur yaşında olduğu halde, Kürt ve Kürdistan kavramlarını kullanarak en yetkili makamlara s
Seydayê Mustafa Naim ile "Seyyid Kutub’a dair"-IV:Akide ve Tevhid
Tabii elbette, Seyyid’in töhmet altında bırakıldığı, hakkında ileri geri konuşulduğu konuların başında akidesi etrafında yapılan tartışmalar gelmekted
Bi Pîreka Seydayê Mele Mansur Lamîa Xanimê Re Hevpeyvin
Mixabin di derheqê Seydayê Mele Mansur de di destê me de pirr malumat tune. Belê hevalê wî pîreka wî dostên wî saxin lê heya îro xebatek li ser nehatî
'Ulus devlet zulmünün en acı faturasını Kürtler ödemiştir'
Gün geldi Sarıkamış’ta iliklerimize soğuğu işledi, gün geldi kutsalımıza kara çizgi çekti, gün geldi tahtını kıyımların üzerine dikti, gün geldi sırtı
İkbal Der Başkanı Akbaş: "Kürt sorunu, başörtüsü kadar haktır "
Gençlik bize göre debisi yüksek bir ırmaktır. Doğru kanallara aktı mı faydası tahminlerin üzerindedir. Yanlış kanallara yönlendirilince zararı tahmin
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 8 (ÖZEL BÖLÜM)
Bu sekizinci buluşmamızda, masanın diğer tarafında Yeni Akit Gazetesi Yazarı ve Ortadoğu Uzmanı Gazeteci Ahmet Varol, İnsan Hakları ve Mazlumlar İçin
Mustafa Naim ile "Seyyid Kutub Siyasal İslam ve İslam Devleti’ne" dair (III)
Şehadetinin 45. Yılında, yazarımız Seydayê Mustafa Naim ile Seyyid Kutub üzerine yaptığımız söyleşinin üçüncü kısmını “Siyasal İslam ve İslam Devlet
Seydayê Mustafa Naim ile "Seyyid Kutub’a dair"- II (Söyleşi)
Şehadetinin 45. Yılında, Yazarımız Seydayê Mustafa Naim ile Seyyid Kutub üzerine yaptığımız söyleşinin ikinci bölümünü sunuyoruz.
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 7
Masa-yı Esma Sohbetlerinin yedinci buluşmasında yazarımız İbrahim Sediyani; Başkent Kadın Platformu (BKP) Başkanı Nesrin Semiz, ABD Kuzey Karolina Fay
  Mustafa Naim ile Şehadetinin 45. Yılında:  'Seyyid Kutub'
Ufkumuz. Com olarak bir döneme düşünceleri ve aksiyoner kimliği ile derin izler bırakan ve şu an bile eserleri İslam Dünyasında büyük beğeni ile okun
Mazlumun dini sorulmaz
Necmi Kaya İle Şeriatiye Dair - II (Söyleşi)
Necmi KAYA:"Bugünün Müslümanları için Şeriati çağdaş bir İbrahim’dir."
"Özerk yerler vergi vermeyecek, devletten yardım alacak"
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 6
Ekinci: DTK özerklik ilan etse ne olacak?
Laçiner: BDP, Tıpkı Doğu’nun CHP’si Gibi
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 5
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri-4
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri - 3
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 2
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 1
Adnan FIRAT ile “Demokratik Özerklik” üzerine
Raşid Gannuşi ile Söyleşi
Miroğlu: Kürtler Türklere güvence versin
"Birlikte yaşam paktını kurmalıyız"
 Ayrılırsak iki faşist devlet oluruz
Ensarioğlu: Özerklik Kürtler'in asıl talebi değil
Cumhuriyet’in kuruluşunda katiller var
Said Fırat: Said Nursi manevi kardeşimiz

DUYURULAR

 

EDİTÖR

 

YAZARLAR

 
Zeynep IŞIK

Ey Hüseyin!

RÖPORTAJ

 
En çok Okunanlar  Bugün  Dün  Bu Hafta  Bu Ay  
1 İbrahim Sediyani Yazdı: Bülent ARINÇ
2 Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid
3 Suriye muhalefetinde kim kimdir?
4 Kozinoğlu'ndan MİT'e 2 sır mektup
5 Makarna Soğuk Diye Askerin Dizini Kırdı 
6 Altan Tan:  Arınç 'Haddimi Aştım' demelidir
7 MİT'e ifade davetine hükümetten ilk tepki
8 Demirtaş Roboski'deydi: 'Halkına zulmediyorsun'
9 'Afet yaşıyoruz. Bizim gücümüz kar temizlemeye yetmiyor'
10 Erdoğan'dan Arınç'a ve hükümete sert tepki

KONUK YAZARLAR

 
M.Latif YILDIZ

Kürtler ve Lütuf

En Çok Yorumlananlar

 Bugün  Dün  Bu Hafta Bu Ay  
1 Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid
2 İbrahim Sediyani Yazdı: Bülent ARINÇ
3 Kozinoğlu'ndan MİT'e 2 sır mektup
4 KCK'den 12 kişi daha tutuklandı
5 Makarna Soğuk Diye Askerin Dizini Kırdı 
6 KPSS’de kopya skandalı sonrası 8 kişinin cezaları verildi
7 Dışişleri Arşivleri Açılıyor
8 Erdoğan'dan Arınç'a ve hükümete sert tepki
9 Suriye muhalefetinde kim kimdir?
10 Kakeyî; “Türkiye, Roboski kurbanlarının ailelerinden özür dilemelidir”
Yorum Hattı
Tebrikler
Umarım dersini almıştır. Ustanın kalfası ne olacak...
Fikri Amedi
Bülent Arınç >>
Allah razı olsun,kalemine sağlık... teşekkürler ...
Ensar BRİNDAR
Bülent Arınç >>
süper bir değerlendirme, tebrik ediyorum......
Hawar
Bülent Arınç >>
düşünen beynine, kalem tutan eline ve yazan kalemine sağlık. inşaallah zatı muhterem okur yazınızı....
idris fidan
Bülent Arınç >>
Corba!
Dun sabah corba icerken, ansizin bir vizilti duydum. Bir sinek icgudusune engel olamayip dalmis beni...
Bako
Linç güruhuna gevap Yüzü kara olanın eli kara çalar >>
Ölüm denizinde iman kabul değilse, bedeni de gelecek nesillere ibret kalabilir
Yavuz ağabeyin bu değerlendirmesinden sonra British Müzesinde bedeni bütün dünyaya bir ibreti alem ...
kutbeddin nurlubaş
Ölüm Denizinde İman! >>
Sayın yazar emeğinizden dolayı allah sizden razı olsun. ...Kürt millileşmesi tek parçalı, tek boyutl...
yasir kaya
Millileşmede Ulusal Hareketlerin Rolü >>
molla ubeydullah dalar
hocam yazınızdan çok etkilendim ubeydullah hoca akrabam olur onun şehit edilmesi beni çok sarstı.ken...
mehmet nuri
Fidan Güngör Hayatı, Mücadelesi, Fikirleri (3) >>
Selamun Aleykum
Allah'ın rahmeti ve bereketi onun yolundan gidenlerin üzerine oldun.. Günümüz mevcut şartlarını dü...
Eşref Güler
Fıtri Özelliklerin Kaybedilmesi >>
Lütfunuz(!) başınızı yiyecek!Aynen Katılıyorum!
Akp ye oy verdiğim halde sayın ünsalın eski akp milletvekili oluşu bile gözüme batar oldu... Neden d...
Hüseyin Can
Kürtler ve Lütuf >>
Çok mu önemli?
Mustazaf Amedi kim şehid etti diye sormuş. Kimin şehid ettiğinden çok şehidin kim olduğu daha önemli...
Sadece Amedi
Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid >>
bassagligi
degerli insan senin olumune cok uzuldum sizin gibidegerli insanlari kaybetmek derinden insani etkili...
zelal serhat
Abdullah Varlı Vefat Etti >>
En iyi kürt ölü kürt kardestir.müslüman türk kardeslerin sözü!!!
yorum baslikta... wesselam...
özgür ebuzer
İbrahim Sediyani Yazdı: Bülent ARINÇ >>
kim şehid etti?
Peki kimler şehid etti bunu da yazın bi öğrenelim....
Mustazaf_Amedi
Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid >>
Seni Rahmetle Yad ediyoruz ey şehid. Ebuzerin yoldaşı. Mustazafların mazlumların yol arkadaşı. Se...
Nezan
Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid >>
Öncelikle Allah sizden razı olsun, bu güzel çalışmanızdan dolayı. Allah emeği gecen herkesten razı o...
Zaza Kemal
Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine >>
Ayrıca
Ayrıca söyleşinin ikincibölümü İle BENAV arkadasın sonradan yapacağı yorumu merakla bekliyorum:)))...
yasir kaya
Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine >>
Allah razı olsun sizden
Üstatı bütün yönleriyle, sorularla cevapladığınız için Allah sizden razı olsun, özellikle dönemim y...
yasir kaya
Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine >>
ayna bakmak
___________________________ EDİTÖR: Bizim misyonumuzda hakkı ve hukuku savunmak,zulme ve haksızlığa...
mehmet
O görkemli 'İnqılab'dan böyle bir hayıflanma kalmalı mıydı? >>
Ölüden diri, diriden ölü çıkarılır
“Ölüden diriyi, diriden de ölüyü O çıkarıyor.” Rum Sûresi, 30:19. Sunuhatta, Bu aye...
Kutbeddin Nurlubaş
O görkemli 'İnqılab'dan böyle bir hayıflanma kalmalı mıydı? >>

YORUM/ANALİZ

 

IKTIBAS

 
İbrahim SEDİYANİ

Bülent Arınç

Ahmet ALTAN

Ortadoğu

DOSYA

 

LİNKLER

GAZETELER

Yeni Asya Yeni Şafak
Türkiye Vakit
Star Sabah
Taraf Zaman
bugun Hürriyet
Radikal Vatan
Akşam Milliyet

Video Galeri

Diğer Videolar

Felekê Yeman!
Roboski Katliamı +18 Görüntüleri
33 Kurşun Şiiri - Ahmed Arif
Dersim 38 Belgeseli 7. Bölüm
Dersim 38 Belgeseli 6. Bölüm
Dersim 38 Belgeseli 5. Bölüm
Dersim 38 Belgeseli 4. Bölüm

Foto Galeri

Diğer Galeriler

KAR TANELERİNDEKİ MUHTEŞEM SANAT
"KAÇAK UMUTLAR"
ŞIRNAK - ROBOSKİ KÖYÜ KATLİAMI "SON YOLCULUK"
ŞIRNAK - ROBOSKİ KÖYÜ KATLİAMI (2011)
İRAN İNGİLİZ BÜYÜKELÇİLİĞİ BASKININDAN KARELER
DERSİM KATLİAMI DÖNEMİN GAZETE MANŞETLERİ
MİLYONLARCA MÜSLÜMAN ARAFAT'TA
 
New Page 1

Ana Sayfa

Ana Sayfam Yap

Sitene Ekle

İletişim

Hakkımızda

Copyright © 2007 UFKUMUZ
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz - Yasal Uyarı SITEMAP
İrtibat E-mail:bilgi.ufku@hotmail.com - bilgi@ufkumuz.com