Anasayfa

Sitene Ekle

Foto Galeri

Video Galeri

Ziyaretçi Defteri

İletişim

Hakkımızda

Üyelik

KURDÎ

TEFEKKUR

08 Şubat 2012

DÜŞÜNCE UFKU MAKALELER İMAN HAKİKATLERİ
 
Koray Düzgören: Silahların susması için barış ortamına ihtiyaç var
Barışın dilini yerleştirebilmek, özellikle siyasetin dilini şiddete yol açan ayrımcılıktan ve milliyetçilikten arındırabilmek, ötekileştirici, yabancılaştırıcı ve düşmanlaştırıcı tüm söylemlerin terkedilmesi yolunda mücadele edebilmek için.

08/03/2010 - 11:31
1:1 1:1,2 1:1,5
 

Kısa bir süre önce Basel Barış İnsiyatifi tarafından organize edilen “Barış’a Sen de Ses Ver” konulu panele konuşmacı olarak katılan Avrupa Barış Meclisi Sekreteryası Sözcüsü Gazeteci Koray Düzgören ile Avrupa Barış Meclisinin çalışmaları, amacı, Kürt sorunu ve Kürt sorununun çözümüne yönelik yaptığımız röportajı okuyucuların ilgisine sunuyoruz.

Aydoğan İnal/İsviçre

Aydoğan İnal: Avrupa Barış Meclisi gibi bir çalışmaya neden gereksinim duydunuz? Kuruluş amacı nedir?

Koray Düzgören:  Türkiye’de yaşanan savaş ve gerginlik ortamının son bulması için böylesi bir çalışmaya gereksinim duyduk. Türkiye’nin en temel meselesi Kürt meselesidir. Bu meselenin  çözümü için öncelikle silahların susması gerekiyor. Silahların susması için de barış ortamına ihtiyaç var. Onun için de böylesi bir çalışma başlattık. Barış fikrinin yaygınlaşması ve barış dilinin daha geniş kesimlerde kullanılır hale gelmesi çok önemli. Bunun için çeşitli etkinlikler yapmayı, bu konuda kitle içinde çalışmalar yürütmeyi ve yaşadığımız ülkelerde de bu alanda faaliyet yürütmeyi hedefledik. Ayrıca yaşadığımız ülkelerdeki barış ve savaş karşıtı hareketlerin de bir parçası olmayı önemsiyoruz. Başta ırk ayrımcılığı olmak üzere ayrımcılığın her türlüsüne, şiddete, hoyratlığa ve nefret içeren söylemlere karşı çıkmak da yakından ilgilendiğimiz alanlar arasında.    

Bu konuda yayınladığımız bir broşürde bu amaçları şu şekilde açıkladık:

Türkiye ve Avrupa Barış Meclis’leri niçin kuruldu?

Barışın dilini konuşmak, adalet ve demokrasiye katkıda bulunmak için biraraya geldik.

Silahlı çatışmaların durdurulması ve Kürt sorununun barışçıl çözümü başta olmak üzere, Türkiye’de ayrımsız herkes için demokrasinin, insan haklarının, özgürlüklerin ve sosyal adaletin tesisisine katkı sağlayabilmek için.

Barışın dilini yerleştirebilmek, özellikle siyasetin dilini şiddete yol açan ayrımcılıktan ve milliyetçilikten arındırabilmek, ötekileştirici, yabancılaştırıcı ve düşmanlaştırıcı tüm söylemlerin terkedilmesi yolunda mücadele edebilmek için.

Herkesin etnik kökeni, dinsel inançları, mezhebi, cinsiyeti, cinsel yönelimi, siyasal görüşleri ya da başka nedenlerden dolayı ayrımcılığa uğramaksızın eşit hak ve sorumluluklar ile siyasi alanda aktif özne olarak yer alabilmesinin önündeki tüm engellerin kaldırılabilmesinin sağlanması yolunda çaba harcamak için.

Barışın ince uzun yolunun gelecek aşamalarını planlamak, süreçleri ve kurumları gözlemlemek, yeni önerileri, girişimleri toplumla paylaşacak genişliğe ve içsel zenginliğine kavuşmak ve Avrupa’daki barış hareketleri ile birlikte barışa katkı sunabilmek için.

Aydoğan İnal: Avrupa Barış Meclisi ne zaman kuruldu?

Koray Düzgören:  Avrupa Barış Meclisi fikri Türkiye Barış Meclisi’nin kurulup faaliyete geçmesi ile beraber doğdu.  Bir komitesi 13 Aralık 2007’de Avrupa Barış meclisi kuruluşu için bir çağrı yapılması kararına vardı. Bunun üzerine 2 Şubat 2008’de  Köln’de toplanan Çağrıcılar Toplantısı’nda  ABM kuruluş kararı alındı ve  bu karar gereğince 26 Nisan 2008 tarihinde gerçekleştirdiğimiz ve 400 civarında delegenin katıldığı Düsseldorf  toplantısı ile de Avrupa Barış Meclisini kuruluşu gerçekleşti.

Aydoğan İnal: Kamuoyunun tanıdığı, bildiği isimlerden kimler var bu çalışmanın içinde?

Koray Düzgören:  Ömer Polat, Doğan Özgüden, Kemal Uzun, Koray Düzgören, Günay Aslan, Murat Çakır, Engin Erkiner, Mehmet Şahin, Işık Işcanlı  gibi isimler yeraldı bu çalışmanın içinde.

Zaman içinde kuşkusuz katılımcılar genişledi, başka önemli isimler de çalışmalara katıldı.

Aydoğan İnal: Çalışmalarınız hedeflediğiniz düzeyde mi?

Koray Düzgören: ABM iki çalışma yılını geride bıraktı. Bu zaman içinde yerel anlamda çalışmalar gayet olumlu ilerledi.  Türkiyelilerin yaşadığı ülkelerde yerel Barış Meclis’leri kuruldu.

Bu meclisler yerel ya da eyelat parlamentolarıyla, belediye meclisleri ve bu kurulların üyeleriyle, partilerin ve sivil toplum örgütlerinin yönetici ve üyeleri ile koordineli çalışmalar yapmaya başladı.

Tabii bu çalışmaların hepsi beklediğimiz seviyede olmadı. Eksiklikler ve yetersizlikler de söz konusu. Çalışmalar büyük bir özveriyle ve bilinçle yapılıyor ama sorunların olduğu da bir gerçek. Zaman zaman iletişim sorunları oluyor. Çalışmalar geniş kitlelere duyurulamıyor. Bu amaçla geçtiğimiz yıl başarılı bir şekilde çalıştıramadığımız internet sayfasını bu sene daha aktif  hale getirmeye karar verdik. Şimdi daha tam ideal halinde olmamakla birlikte çalışan bir siteye sahibiz ve bu sayede iletişim sorununu halledeceğimizi düşünüyoruz.

Bunun yanısıra toplumu etkileyeck ölçüde çalışmaların, etkinliklerin de yapılması gerekiyor. Eşgüdüm ve katılım sorunlarını da aşmak için çalışmalar yapmak durumundayız. Kuşkusuz ABM ne bir dernek ne de bir vakıf. Çok esnek bir yapılanma ve örgütlenme modeli benimsedik. Olabildiğince demokratik işleyebilmesi için söz gelimi sekreteryada oylama yapılmıyor. Mutabakat ve ikna yöntemi geçerli. Katı, yerleşik kurallar yok. İhtiyaca göre değiştirmek mümkün. Bunu yaparken tek esas var, demokratik olması.

Bu sistemin zaman içinde aksayan yanlarını düzeltiyoruz. Belki bu örgütlenme modeli ve işleyiş nedeniyle de sorunlar çıkabiliyor. Zamanla bunların da azalacağını düşünüyoruz.

Türkiye’de örgütlenme biraz daha farklı ve bütün Türkiye’ye yayılmış durumda. Avrupa’da ise  Hollanda, İsveç, Almanya, Fransa, İngiltere, İsviçre gibi ülkelerde yerel meclislerimiz faaliyette. Çalışmaları arzu ettiğimiz düzeyde ilerlemese de arzulu ve özverili bir şekilde yürüyor. . Ayrıca Avrupa’nın bir çok yerinde göçmenlerin yoğun yaşadıkları yerlerde örgütlenmek amacıyla tabandan yoğun talepler geliyor. Birçok şehirde yerel meclisler kendi imkanları ile kuruluyor. Kendi yerel olanaklarını değerlendiriyorlar. Bunlara bizim, merkezin bir katkısı olmuyor. Bizim katkımız bilgi, ilişki ve insan gücü desteği şeklinde oluyor.

Tabii aramızda bir koordinasyon var.

Aydoğan inal: Bu çalışmadaki nihayi hedefiniz nedir?

Koray Düzgören: Silahlı çatışma ortamının son bulması için her türlü barış girişimini planlamak ve amaçla yapılan çalışmalara katılmak. Kuruluş amaçlarımız arasında belirttiğimiz diğer hedefler için çalışmak.

Ayrıca Türkiye’de demokratik anlayışın gelişebilmesi ve huzurlu,  güven içinde bir yaşam ortamının temini için barış dilinin eğemen olmasına yönelik çalışmalar yapılması da hedeflerimiz arasındadır.

Aydoğan İnal: Kürt sorunu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Koray Düzgören: Türkiye Kürt sorununu çözemeden ne demokratik bir yönetime ve huzurlu bir toplumsal hayata kavuşabilir ne de Türkiye hedeflenen güçlü ülke imajına ulaşabilir. Bu sorun çözülmeden Türkiye çalkantıdan ve heran kaosa yuvarlanabilme tehlikesi içinde olan ülke görünümünden kurtulamaz.

Türkiye bugün hala birçok meselesini çözmemiş bir ülke olarak hala huzursuzluklar, bunalımlar, siyasi çekişmeler ve devlet kurumları arasındaki savaşlara sahne olmaya devam etmektedir.

Türkiye’nin sorunlarının çözümü en başta Kürt meselesinin çözümünden geçmektedir.

Aydoğan İnal: AKP hükümetinin demokratik açılım adı altında başlattığı ve daha sonra da isim değişikliğine giderek gerçekleştirmeye çalıştığı projesini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Koray Düzgören: AKP hükümeti, devletin bazı organlarının da kabul ettiği bir gerçeği kabul etmek durumunda kalmıştır. O da Kürt meselesinin silahla, askeri yöntemlerle, savaşla ya da zora dayanarak çözmenin artık imkansız olduğunu anlamıştır.

Çünkü 25 yıldır süren savaş sadece Türkiye’ye zarar vermiş ama meseleyi çözemediği gibi daha da içinden çıkılmaz bir hal almasına ve uluslararası planların bir parçası haline gelmesine neden olmuştur.

Bu amaçla AKP bu meselenin çözülmesi gerektiğine inanmaktadır. Bu yapılmazsa Türkiye’nin daha fazla ilerleyemiyeceğini ve sorunlarından kurtulamıyacağını anlamıştır.

Bu nedenle uluslararası konjonktürün da yarattığı ortamda Kürt meselesinin çözümünün zamanı geldiğini kabul ederek hem Kürtlerin, hem bütün Türkiye’nin hem de uluslararası camianın beklediği bir  ‘Açılım’ yapacağını ilan etmiştir.

Yalnız bununla birlikte AKP’nin bir Açılım planı mevcut değildir. Üstelik de AKP seçim endişesi ile bu konuda fazla ileri adımlar atmak da istememektedir. Bu nedenle ‘Açılım’ sonunda gelip ‘Milli Birlik ve Beraberlik Açlımı’ na dönüşmüştür. Bu haliyle ‘Açılım’ın, askerlerin ve tabii Milli Güvenlik Kurulu’nun izin verdiği ölçüde yapılacak bazı düzenlemelerden ibaret olacağı bellidir.

Aydoğan İnal : Kürt sorununun çözümü için orta ve uzun vadede sizce yapılması gerekenler nelerdir?

Koray Düzgören: En başta ‘Açılım’ın en büyük eksiği olan ve bu nedenle AKP’nin samimiyetsizlikle suçlanmasına neden olan “Açılım’ı Kürtlerle konuşmadan yapma“ anlayışından vazgeçilmesi gerekir.

Bu, bir yandan diyalogun yolunu açacak ve silahların susmasını sağlayacak güven arttırıcı bazı ciddi önlemlerin alınmasını da sağlayabilecektir. AKP bu önlemlerin bazılarını herhangi bir yasa değişikliğine gitmeden dahi yapabilir. Orta vadede bu diyalog sayesinde alınacak bu tedbirlerle uzun vadede meselenin kalıcı bir şekilde çözülmesinin yolları da döşenebilecektir. Bu aşamada silah bırakma ve PKK’nın silahlı bir örgütten sivil bir örgüte dönüşmesi aşamasına geçilebilecektir.

Bu aşamalar kolay değildir ve sabırla adım adım ilerlemek gerekir.

Netice olarak barış yapmak kolay değildir. Barışın yolları adım adım ve diyaloga dayalı hamlelerle döşenebilir.

Orta ve uzun vadeli çalışmalara geçebilmek için herşeyden önce AKP’nin Kürtlere güven verecek bazı adımları atması üstelik de bunun için Kürtleri muhatap alarak onlarla konuşması şarttır. Kürtleri muhatap almadan yapılacak bir ‘Açlım’ı kimseye güven vermeyecektir.

kurdistan.nu

http://www.darultevhid.com/

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış.

Kategorideki Diğerleri

Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine
Cumhurbaşkanı Celal Bayar ve Başbakan Adnan Menderes'e 80 küsur yaşında olduğu halde, Kürt ve Kürdistan kavramlarını kullanarak en yetkili makamlara s
Seydayê Mustafa Naim ile "Seyyid Kutub’a dair"-IV:Akide ve Tevhid
Tabii elbette, Seyyid’in töhmet altında bırakıldığı, hakkında ileri geri konuşulduğu konuların başında akidesi etrafında yapılan tartışmalar gelmekted
Bi Pîreka Seydayê Mele Mansur Lamîa Xanimê Re Hevpeyvin
Mixabin di derheqê Seydayê Mele Mansur de di destê me de pirr malumat tune. Belê hevalê wî pîreka wî dostên wî saxin lê heya îro xebatek li ser nehatî
'Ulus devlet zulmünün en acı faturasını Kürtler ödemiştir'
Gün geldi Sarıkamış’ta iliklerimize soğuğu işledi, gün geldi kutsalımıza kara çizgi çekti, gün geldi tahtını kıyımların üzerine dikti, gün geldi sırtı
İkbal Der Başkanı Akbaş: "Kürt sorunu, başörtüsü kadar haktır "
Gençlik bize göre debisi yüksek bir ırmaktır. Doğru kanallara aktı mı faydası tahminlerin üzerindedir. Yanlış kanallara yönlendirilince zararı tahmin
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 8 (ÖZEL BÖLÜM)
Bu sekizinci buluşmamızda, masanın diğer tarafında Yeni Akit Gazetesi Yazarı ve Ortadoğu Uzmanı Gazeteci Ahmet Varol, İnsan Hakları ve Mazlumlar İçin
Mustafa Naim ile "Seyyid Kutub Siyasal İslam ve İslam Devleti’ne" dair (III)
Şehadetinin 45. Yılında, yazarımız Seydayê Mustafa Naim ile Seyyid Kutub üzerine yaptığımız söyleşinin üçüncü kısmını “Siyasal İslam ve İslam Devlet
Seydayê Mustafa Naim ile "Seyyid Kutub’a dair"- II (Söyleşi)
Şehadetinin 45. Yılında, Yazarımız Seydayê Mustafa Naim ile Seyyid Kutub üzerine yaptığımız söyleşinin ikinci bölümünü sunuyoruz.
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 7
Masa-yı Esma Sohbetlerinin yedinci buluşmasında yazarımız İbrahim Sediyani; Başkent Kadın Platformu (BKP) Başkanı Nesrin Semiz, ABD Kuzey Karolina Fay
  Mustafa Naim ile Şehadetinin 45. Yılında:  'Seyyid Kutub'
Ufkumuz. Com olarak bir döneme düşünceleri ve aksiyoner kimliği ile derin izler bırakan ve şu an bile eserleri İslam Dünyasında büyük beğeni ile okun
Mazlumun dini sorulmaz
Necmi Kaya İle Şeriatiye Dair - II (Söyleşi)
Necmi KAYA:"Bugünün Müslümanları için Şeriati çağdaş bir İbrahim’dir."
"Özerk yerler vergi vermeyecek, devletten yardım alacak"
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 6
Ekinci: DTK özerklik ilan etse ne olacak?
Laçiner: BDP, Tıpkı Doğu’nun CHP’si Gibi
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 5
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri-4
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri - 3
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 2
Sediyani ile Masa-yı Esma Sohbetleri – 1
Adnan FIRAT ile “Demokratik Özerklik” üzerine
Raşid Gannuşi ile Söyleşi
Miroğlu: Kürtler Türklere güvence versin
"Birlikte yaşam paktını kurmalıyız"
 Ayrılırsak iki faşist devlet oluruz
Ensarioğlu: Özerklik Kürtler'in asıl talebi değil
Cumhuriyet’in kuruluşunda katiller var
Said Fırat: Said Nursi manevi kardeşimiz

DUYURULAR

 

EDİTÖR

 

YAZARLAR

 
Zeynep IŞIK

Ey Hüseyin!

RÖPORTAJ

 
En çok Okunanlar  Bugün  Dün  Bu Hafta  Bu Ay  
1 İbrahim Sediyani Yazdı: Bülent ARINÇ
2 Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid
3 Suriye muhalefetinde kim kimdir?
4 Kozinoğlu'ndan MİT'e 2 sır mektup
5 Altan Tan:  Arınç 'Haddimi Aştım' demelidir
6 Makarna Soğuk Diye Askerin Dizini Kırdı 
7 MİT'e ifade davetine hükümetten ilk tepki
8 'Afet yaşıyoruz. Bizim gücümüz kar temizlemeye yetmiyor'
9 Demirtaş Roboski'deydi: 'Halkına zulmediyorsun'
10 Erdoğan'dan Arınç'a ve hükümete sert tepki

KONUK YAZARLAR

 
M.Latif YILDIZ

Kürtler ve Lütuf

En Çok Yorumlananlar

 Bugün  Dün  Bu Hafta Bu Ay  
1 Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid
2 İbrahim Sediyani Yazdı: Bülent ARINÇ
3 Kozinoğlu'ndan MİT'e 2 sır mektup
4 KCK'den 12 kişi daha tutuklandı
5 Makarna Soğuk Diye Askerin Dizini Kırdı 
6 KPSS’de kopya skandalı sonrası 8 kişinin cezaları verildi
7 Dışişleri Arşivleri Açılıyor
8 Erdoğan'dan Arınç'a ve hükümete sert tepki
9 Suriye muhalefetinde kim kimdir?
10 Kakeyî; “Türkiye, Roboski kurbanlarının ailelerinden özür dilemelidir”
Yorum Hattı
Tebrikler
Umarım dersini almıştır. Ustanın kalfası ne olacak...
Fikri Amedi
Bülent Arınç >>
Allah razı olsun,kalemine sağlık... teşekkürler ...
Ensar BRİNDAR
Bülent Arınç >>
süper bir değerlendirme, tebrik ediyorum......
Hawar
Bülent Arınç >>
düşünen beynine, kalem tutan eline ve yazan kalemine sağlık. inşaallah zatı muhterem okur yazınızı....
idris fidan
Bülent Arınç >>
Corba!
Dun sabah corba icerken, ansizin bir vizilti duydum. Bir sinek icgudusune engel olamayip dalmis beni...
Bako
Linç güruhuna gevap Yüzü kara olanın eli kara çalar >>
Ölüm denizinde iman kabul değilse, bedeni de gelecek nesillere ibret kalabilir
Yavuz ağabeyin bu değerlendirmesinden sonra British Müzesinde bedeni bütün dünyaya bir ibreti alem ...
kutbeddin nurlubaş
Ölüm Denizinde İman! >>
Sayın yazar emeğinizden dolayı allah sizden razı olsun. ...Kürt millileşmesi tek parçalı, tek boyutl...
yasir kaya
Millileşmede Ulusal Hareketlerin Rolü >>
molla ubeydullah dalar
hocam yazınızdan çok etkilendim ubeydullah hoca akrabam olur onun şehit edilmesi beni çok sarstı.ken...
mehmet nuri
Fidan Güngör Hayatı, Mücadelesi, Fikirleri (3) >>
Selamun Aleykum
Allah'ın rahmeti ve bereketi onun yolundan gidenlerin üzerine oldun.. Günümüz mevcut şartlarını dü...
Eşref Güler
Fıtri Özelliklerin Kaybedilmesi >>
Lütfunuz(!) başınızı yiyecek!Aynen Katılıyorum!
Akp ye oy verdiğim halde sayın ünsalın eski akp milletvekili oluşu bile gözüme batar oldu... Neden d...
Hüseyin Can
Kürtler ve Lütuf >>
Çok mu önemli?
Mustazaf Amedi kim şehid etti diye sormuş. Kimin şehid ettiğinden çok şehidin kim olduğu daha önemli...
Sadece Amedi
Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid >>
bassagligi
degerli insan senin olumune cok uzuldum sizin gibidegerli insanlari kaybetmek derinden insani etkili...
zelal serhat
Abdullah Varlı Vefat Etti >>
En iyi kürt ölü kürt kardestir.müslüman türk kardeslerin sözü!!!
yorum baslikta... wesselam...
özgür ebuzer
İbrahim Sediyani Yazdı: Bülent ARINÇ >>
kim şehid etti?
Peki kimler şehid etti bunu da yazın bi öğrenelim....
Mustazaf_Amedi
Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid >>
Seni Rahmetle Yad ediyoruz ey şehid. Ebuzerin yoldaşı. Mustazafların mazlumların yol arkadaşı. Se...
Nezan
Kürdistan Topraklarında Mazlum Bir Şehid >>
Öncelikle Allah sizden razı olsun, bu güzel çalışmanızdan dolayı. Allah emeği gecen herkesten razı o...
Zaza Kemal
Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine >>
Ayrıca
Ayrıca söyleşinin ikincibölümü İle BENAV arkadasın sonradan yapacağı yorumu merakla bekliyorum:)))...
yasir kaya
Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine >>
Allah razı olsun sizden
Üstatı bütün yönleriyle, sorularla cevapladığınız için Allah sizden razı olsun, özellikle dönemim y...
yasir kaya
Yazarımız Kutbeddin  NURLUBAŞ ile SAİD-İ KURDİ Üzerine >>
ayna bakmak
___________________________ EDİTÖR: Bizim misyonumuzda hakkı ve hukuku savunmak,zulme ve haksızlığa...
mehmet
O görkemli 'İnqılab'dan böyle bir hayıflanma kalmalı mıydı? >>
Ölüden diri, diriden ölü çıkarılır
“Ölüden diriyi, diriden de ölüyü O çıkarıyor.” Rum Sûresi, 30:19. Sunuhatta, Bu aye...
Kutbeddin Nurlubaş
O görkemli 'İnqılab'dan böyle bir hayıflanma kalmalı mıydı? >>

YORUM/ANALİZ

 

IKTIBAS

 
İbrahim SEDİYANİ

Bülent Arınç

Ahmet ALTAN

Ortadoğu

DOSYA

 

LİNKLER

GAZETELER

Yeni Asya Yeni Şafak
Türkiye Vakit
Star Sabah
Taraf Zaman
bugun Hürriyet
Radikal Vatan
Akşam Milliyet

Video Galeri

Diğer Videolar

Felekê Yeman!
Roboski Katliamı +18 Görüntüleri
33 Kurşun Şiiri - Ahmed Arif
Dersim 38 Belgeseli 7. Bölüm
Dersim 38 Belgeseli 6. Bölüm
Dersim 38 Belgeseli 5. Bölüm
Dersim 38 Belgeseli 4. Bölüm

Foto Galeri

Diğer Galeriler

KAR TANELERİNDEKİ MUHTEŞEM SANAT
"KAÇAK UMUTLAR"
ŞIRNAK - ROBOSKİ KÖYÜ KATLİAMI "SON YOLCULUK"
ŞIRNAK - ROBOSKİ KÖYÜ KATLİAMI (2011)
İRAN İNGİLİZ BÜYÜKELÇİLİĞİ BASKININDAN KARELER
DERSİM KATLİAMI DÖNEMİN GAZETE MANŞETLERİ
MİLYONLARCA MÜSLÜMAN ARAFAT'TA
 
New Page 1

Ana Sayfa

Ana Sayfam Yap

Sitene Ekle

İletişim

Hakkımızda

Copyright © 2007 UFKUMUZ
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz - Yasal Uyarı SITEMAP
İrtibat E-mail:bilgi.ufku@hotmail.com - bilgi@ufkumuz.com